Analoga skrev 2008-03-19 10:57:38 följande:
Det håller jag inte med om. Jag är hemma så vår 3-åriga dotter kunde vara hemma om vi ville. Men Jag är helt övertygad om att dagis är bra och utvecklande. Vår dotter älskar sitt dagis och sina kompisar där. hon har utvecklats enormt sedan hon började där. Så för vår skull är dagis till för vår dotters skull inte för vår.Ska man hålla en 3-åring hemma som exempelvis har ett litet syskon så krävs det mkt tålamod av föräldern - och ORK!
håller med dig. På vårt dagis är dom max 15 barn men än så länge har jag inte kommit dit och dom varit fulltaliga utan är runt en 8-10 ungar tror jag. Jag tycker dom är jätte bra där och gumman älskar sitt dagis ocha tt kunna lecka fritt med andra ungar vilket hon inte har chansen med oss då vi inte har så många vänner somhar barn. Hon börjad på dgis redan vid 1 årsålder men det hade med att vi båda var tvungna att jobba då men nu går jag arbetslös och hun ska snart bli 2 och hon är fortfarande pådagis fast bara sina 15 h och dom har jag lagt när det är som mest med ungar och aktiviteter och hon ställer sig raktupp i sängen på morgonen när jag nämner att hon ska p dagis. hon kan ibland tycka det är tråkigt här hemma och då tar hon på kor och jacka och ska åka på dagis =)
jag var lite orolig i början hur det skulle vara men har själv varken varit ett dagisbarn eller dagmammebarn och dom enda barn jag träffade var valpköpare som kom ibland till oss och jag känner att jag har lite jobbigt med den sociala biten och tror det skulle varit bättre om jaghaft möjligheten att vara på dagis eller dagmamma när jagvar yngre så jag fått umgås med samma barn och skapa relationer.
eftersom jag intehar någon direkt barnerfarenhet så har jag frågat mycket på dagis om både lekar och hur man tar hand om barn och dom har ju jättemycket erfarenheter och är som ett helt bibliotek med kunskap =)
Sedan anser jag att det är bra för barnen att föräldrarna får time off från barnen så domhar mer tålamod när man väl umgås. Känner själv när gumman är sjuk eller dagis ör stängt och vi går uppe i varandra länge så blir vi båda lite knäpp på varandra =) mend et är juinte så konstigt för det blir man ju om man umgås med en person jättemycket. Jag älskar min gubbe men om han gått här hemma med mig i flera år så hade jag nog tillslut smält till honom med brödkaveln =)
Folk får göra som dom vill och besluta efter sin egen situation ochjag tycker det är synd när både dom som är för dagis smutskastar dom som är emot viceversa för man vet inte förren man har gått i den andres skor varför dom gör dom val dom gör =)