• Zmilla

16-åring med flickvän på Finlandskryssning

Hur många här skulle släppa iväg sin 16-årige son med 14-årig flickvän på en Finlandskryssning (nattfärjan) en tisdag till onsdag?

Jag och min sambo har delade meningar här och det skulle vara intressant att se hur andra tonårsföräldrar resonerar. Alla anser ju att just MIN tonåring är ovanligt mogen för sin ålder... men var ska man dra gränsen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 16:48
    Tack för all bra input! Min gut feeling säger en grej och då känns det skönt att få det bekräftat

Så hur gick det? Jo det gick bra - returresan blev problem så pappan ingrep och fakade att han skulle med... det hade inte varit min strategi men vad gör man Alltså jag litar på kidsen och att de klarar sig jag oroade mig mer för alla andra miffon på den där jävla gonorre-expressen... Men ok det funkade nu, jag tror dock man ska vara lite vaksam liksom... men jag är völ bara nojjig eller?!

kram

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 16-åring med flickvän på Finlandskryssning
  • Mizz Turko

ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!

Åldersgränsen ska respekteras och vem släpper iväg sin 14 åriga dotter på en kryssning??? spelar ingen roll hur mogna de är.

• Sommaren22juni1979

Åldersgränsen på båten är ju ett alternativ till att tänka på .

Och de kan vara jäkligt taskiga när de ska gå ombord , för när de visar sina biljetter så kan de be om legitimation.

Och då kan de nekas resa med dem IFALL det finns en åldersgräns.

• Taggtroden

Nu är jag inte tonårsförälder, men jag jobbar med tonåringar och jag skulle verkligen INTE släppa iväg en tonåring på en Finlandsfärja!

• mammatalman

är det åldersgräns så skulle jag inte släppa iväg dem ensamma men om det inte är det så inga problem.. heheh säger jag nu.. åter kommer om 11 år när mina ä tonåringar

• Mizz Turko

Finlandskryssningar har alltid 18 års gräns, så länge de inte reser med målsman eller i "skolgrupp" där lärarna tar ansvaret för tonåringarna.

• mammutten81

Aldrig säger jag.
    Jag skite rhur mogna de är.
    Pldersgränsen finns, och hur kul är det att åka på kryssning med vuxna så är det massa tonåringar där?
    Och även om an litar på sin tonåring så hade jag inte litat på de andra som är där, finns idioter överallt, men risken är rätt stor när det är alkohol, spel, och till det att man är ute på havet.

• mammatalman

åldersgränsen finns ju där av en anledning.. sen måste man väll lämna personnr när man bokar, men det är väll olika beroende på bolag..

• Sommaren22juni1979

När jag och min make samt svägerska och svärfar åkte med båten som gick mellan Göteborg och Kristiansand så stod det att det var 18 års gräns , MEN ändå så var det många folk som inte hade åldern inne .. även barnfamiljer ..

OCH även det störde jag mig på ..

En romantisk kryssning hette det så fint , men tyvärr så förstördes allt av tonåringarna som levde livsfarligt ombord , små barn som sprang omkring utan att föräldrarna brydde sig särskilt. Barn som lämnades ensamna av föräldrarna i hytterna för att de skulle ta sig en hutt eller två.

• ThisIsMe

Nu är inte jag tonårsförälder, jag inte förälder alls. Men det var inte länge sedan jag var tonåring.

Jag säger, aldrig i livet!!! Varför ska två barn åka ensamma på en båt där det sups och knullas i vartenda hörn? Barn hör inte hemma på ett sånt ställe!

• mammutten81

Jaghade tänkt ta med sambon på en kryssning, men så åkte vi med jobbet.
    Jag tyckte två saker var roliga- maten och shoppingen.
    Annars var det inget att hänga i julgranen.
    Ville mest hem så vi satt 4 tjejer i hytten och skålad eoch lyssnade på musik.

Sen sket jag i det med sambon, för det var inte det insta romantiskt, och han hade tyckt det var aptrist med fulla pinsamma folk.

Svar på tråden 16-åring med flickvän på Finlandskryssning