• nicole78

Symptom 1 vecka efter befruktning

Hej!
    är ny här på familjeliv och jag undrar om det är någon som vet om man kan känna av graviditetssymptom redan 1 vecka efter befruktningen? Har en vecka kvar till BIM och känner något som liknar menssmärtor till och från, magen är svullen och det känns som att det "drar" i den, som när man har träningsverk i magmusklerna och skall räta ut magen. Kan det vara tidiga symptom tror ni?

• Svar på tråden Symptom 1 vecka efter befruktning
  • mammaRosanna

bättre du väntar och testar dej =) man blir ju knasig av alla symptom haha hoppas du plussar!!

• mullberg

Jag fick precis såna "smärtor" efter äl och det höll i sig i några dagar. Kan bero på olika saker men har läst att livmodern börjar växa från dag ett, vad det nu menas som Har bim idag så vet ännu inte om jag är gravid eller ej,testen har visat neg. iaf.

• Fade To Red

Klart du kan vara gravid, många är på fl skriver att de känt molvärk/menssmärtor när de varit gravida. Men jag hade också menssmärtor ett tag efter Äl som höll i sig fram till BIM. Dessutom var min mens en dag försenad..så jag trodde att jag var gravid när den inte kom och blev hemskt besviken då den väl dök upp. Var väldigt illamående också under tiden.

Du får vänta fram till BIM (om du kan hålla dig) och testa. Lycka till!

• tea1982

Nu säger jag inte att du INTE är gravid men en mage svullnar INTE i vecka ett. I vecka ett sätter sig ägget fast i livmoderväggen. Sen börjar celldelningen. Livmodern växer inte alls förrän flera veckor fram.

• tea1982

Alltså växer gör den ju, men inte nämnvärt.

• mullberg

Magen kanske kan svullna av graviditetshormoner?

• ploppviola

Ja magen kan svullna av graviditeten:tidigt......

Jacob Isac Pontus:mina skatter
  • tea1982
    ploppviola skrev 2008-03-18 16:06:57 följande:
    Ja magen kan svullna av graviditeten:tidigt......
    Magen kan ju svullna även vid ägglossning, mens, PMS, etc.. =)
  • Disan

Magen kan visst svullna!! Jag var supersvullen när jag väntade ronja, precis som jag är innan mens också. Kallas för gaser och vätska!

Jag har också lite mensvärk, 5 dagar kvar till BIM: Mensvärken, ja växtvärken eg, kan man känna av från det att ägget fäster i livmodern, dvs i slutet av vecka3,. början av vecka fyra. (Allt från 4-10 dagar efter befruktning har jag läst i en bok!) När vecka 5 börjar skall ju mensen komma, om man har 28 dagars cykel.

BabyRo född 070620
  • tea1982
    Disan skrev 2008-03-18 16:10:31 följande:
    Magen kan visst svullna!! Jag var supersvullen när jag väntade ronja, precis som jag är innan mens också. Kallas för gaser och vätska! Jag har också lite mensvärk, 5 dagar kvar till BIM: Mensvärken, ja växtvärken eg, kan man känna av från det att ägget fäster i livmodern, dvs i slutet av vecka3,. början av vecka fyra. (Allt från 4-10 dagar efter befruktning har jag läst i en bok!) När vecka 5 börjar skall ju mensen komma, om man har 28 dagars cykel.
    Jepp, det är sant, man kan faktiskt ha ont typ 2 dagar efter befruktningen, jag kände DIREKT att jag var gravid första gången... men tycker bara det vore lustigt om kvinnor såg höggravida ut i månad 2. Tur det, för det är tillräckligt fort man blir ENORM i alla fall. :)
  • Disan
    tea1982 skrev 2008-03-18 16:12:46 följande:
    Jepp, det är sant, man kan faktiskt ha ont typ 2 dagar efter befruktningen, jag kände DIREKT att jag var gravid första gången... men tycker bara det vore lustigt om kvinnor såg höggravida ut i månad 2. Tur det, för det är tillräckligt fort man blir ENORM i alla fall. :)
    Precis, så hade jag det med! Så fort ägget fästa med ronja så kom värken... Som ett brev på posten liksom! Det är samma nu, så vi hoppas här hemma!
    BabyRo född 070620
  • nicole78

Tack alla för Era svar, jätte tacksam! Nu väntar jag på BIM och hoppas att jag plussar! Lycka till alla ni som också hoppas!

• famgiger

Jo visst kan det göra det!! Har tre barn och vid alla graviditeter så har min mage svullnat direkt. Har också märkt att den svullnat "mer" för varje graviditet.

tea1982 skrev 2008-03-18 16:03:38 följande:
    Nu säger jag inte att du INTE är gravid men en mage svullnar INTE i vecka ett. I vecka ett sätter sig ägget fast i livmoderväggen. Sen börjar celldelningen. Livmodern växer inte alls förrän flera veckor fram.
Svar på tråden Symptom 1 vecka efter befruktning