TESA/PESA - positivt besked idag. Sååå lyckliga :-)
Måste bara dela med mig
Kanske kan vår lilla historia ge hopp till något annat par som väntar och hoppas på PESA/TESA
Idag var det dags för den öppna testikelbiopsin och vi var redan igår inställda på att de inte skulle hitta något alls..
Hade nog båda två gett upp hoppet sedan länge och ställt in oss på att de inte skulle hitta något så vi slipper bli lika knäckta som sist gång..
Läkaren gav oss en chans på 20%, dvs 1 av 5 hittar de simmare hos och det bara var att hålla tummarna.
Medans min man opereras väntar en lååång fika med min skvallertidning i cafèt och efter 3tim ringer SSK upp mig och vill att jag ska komma, allt hade gått bra och vi skulle få beskedet i morgon över telefonen.
Min man har mkt ont och vi stannar kvar en extra stund, efter några tim till kommer vår SSK in till oss med ett stort leende på läpparna och säger att läkaren ringde och ville hälsa att hon har ett positivt besked att ge oss, vi tillhör de lyckliga 20% =O)
De hittade 2 simmare som tom rörde på sig som de ev kommer frysa ner och en hel del andra som är klart användbara
VI ÄR SÅÅÅ GLADA!!
Vår underbara läkare kom ner till oss innan hemgång och ger oss en kram med tårar i ögonen, hon förklarar att vi är välkomna på IVF-information och barnmorsketräff i Maj tillsammans med andra par som ska genomgå samma sak som vi och efter minst 6mån dags för ivf.
Andl till att det tar minst 6mån är att testikeln måste hinna läkas innan nästa ingrepp (samma operation)
Dessa 6mån kommer springa iväg!
Känns somom en sten har lyft från våra hjärtan, vi har chans på ett biologiskt barn. *lyckligast i världen*
Glad Påsk!