• FH Mamma

Oskattad, oförsäkrad och obesiktad bil skulle ni låta ert barn åka med?

Jag vet inte hur jag ska göra när pappan ska hämta sin son i helgen och själv säger att bilen är oskattad och obesiktad.. oförsäkrad tror jag oxå på men det är mer en gissning.

För någon vecka sen körde han in i en trädgårdsmur för att en annan bil "dök upp från ingenstans" från höger vid en korsning där man lämnar företräde åt högertrafiken.
    Så han kvaddade höger blinkers och lampa så den går inte igenom besiktningen nu iaf.

• Svar på tråden Oskattad, oförsäkrad och obesiktad bil skulle ni låta ert barn åka med?
  • AnneSophie

Är den oskattad och obesiktigad så har den väl körförbud också. Jag hade inte tyckt att det var ok.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • happy pearly

jag hade inte tyckt att de va okej alls, men de är han som får böter inte du. gällande försäkringen så träder trafiksäkerhets föreningen in vid ev skador vid olyckor mm. Men självklart, de är olagligt att köra så och jag hade hellre kört dit barnet själv eller sagt att de fick stanna hemma.

• ahlcec

Tja, ja det hade jag nog. ALltså, hade bilen varit en pråm som kunde rasa när som helst hade jag nog hellre skjutsat barnen själv till dit de skulle, men annars skiter jag nog i det - det är ju hans böter isåfall och han kör ju inte sämre för att han inte betalat sina räkningar.

• MammaLottisGottis

Absolut inte

• mirresmamma

Skulle inte tillåta mina barn att åka i ett obes, oskattat oförsäkrat fordon annat än i yttersta nödfall,,

• Pollyman

nej... inga försäkringar gäller ju vid personskador... för barn eller vuxna

• FH Mamma

Han betalade in skatten iaf innan då han lånade pengarna av sina föräldrar men jag tycker eg obesiktat är värre än oskattat.

• marina81

är inte bilen en säkerhetsrisk att åka i så bryr jag mig inte om resten

• FH Mamma
    marina81 skrev 2008-03-24 04:08:21 följande:
    är inte bilen en säkerhetsrisk att åka i så bryr jag mig inte om resten
    Kanske borde sagt att han missade ombesiktningen. Han fick 2:or på några saker och hade 1 månad på sig.
  • fairyfloss

Om den inte var besiktigad för att den inte var upp till standard så skulle jag inte låta mina barn åka i den.

Svar på tråden Oskattad, oförsäkrad och obesiktad bil skulle ni låta ert barn åka med?