• Tola

kan man få mjölkstockning innan bebisen kommit==

igår när jag tog av mig Bhn o skulle duscha så kändes ena brösten hårt..så jag duschade varmt o kramade framåt o det kom ..ja mjölk ur bröstet..

kan man få stockning innan bebisen kommit? i övrigt när jg vaknade igår kändes som större än kvällen innan.
    hade bygel BH o är i v 40

• Svar på tråden kan man få mjölkstockning innan bebisen kommit==
  • Hanna36

nej, det kan man inte få..
    Du ska inte hålla på att klämma ut mjölk helelr innan bebisen har kommit.. Räcka ut tungan

• Åsa med 3

Mjölken rinner till ordentligt först andra, tredje dan efter förlossningen (ungefär då iaf), den lilla mjölk du har innan kan jag inte tänka mig ger dig mjölkstockning...

BF 080408
  • Birgitta2

Åsa med 2 skrev 2008-03-18 18:05:18 följande:

Mjölken rinner till ordentligt först andra, tredje dan efter förlossningen (ungefär då iaf), den lilla mjölk du har innan kan jag inte tänka mig ger dig mjölkstockning...
    Exakt... har aldrig hört talas om mjölkstockning innan barnet kommit.
  • Tola

alltså..klart jag inte sitter o klämmer ut.. men jag har haft mjölkstockning en gång o då var det då där hårt..å när jag duschade o bara masserde lätt så kom det. det var alltså bara LITE.. men då vet jag! tänkte att det kanske var bygeln i BHn som klämt till ngt.. jag vet inte alls:)

• maja 81

jag har hört att man visst kan få det innan bebis kommit, även om det inte är bröstmjölk än i bröstet så måste det ändå vara fullt möjligt eftersom man har "förmjölk"...

Svar på tråden kan man få mjölkstockning innan bebisen kommit==