Få bort smutsen mellan kakel i badrum?
Ja, mellan kakelplattorna finns det ju sån där vit massa... som för övrigt blivit lite gult... hur gör man rent? Med vad gör man rent?
Ja, mellan kakelplattorna finns det ju sån där vit massa... som för övrigt blivit lite gult... hur gör man rent? Med vad gör man rent?
Det finns särskilt fogrengöringsmedel att köpa, i färghandeln, men jag tvivlar på att det kan få fogarna vita igen. För att få dem vita måste man nog måla dem, och det finns ju särskild fogfärg att köpa också.
Ättika har jag hört att arbetskamrater använder.. Jag har inte testat än. Men ska göra det den här veckan..
en ångtvätt maskin är super om du kan få tag i det.
Gå till din färghandlare så får du rätt medel.Lycka till!
Det är inte medlet det hänger på, utan vad du har för redskap. Köp en billig, "hård" tandborste och börja gno
Diskborste och såpa funkar på våra fogar.
citronsaft har jag hört ska funka utmärkt för att bleka upp fogar igen! men det kanske bara funkar på vissa typer av fog! värt att testa, kostar ju typ inget! har för mig de använde det i homestyling eller roomservice eller nåt nån gång...
Ättika är även bra om man fått mögel, det tar inte bort fläckarna, men jag har hört att det dödar möglet.
Jag har hört att "kakel och fogrent" ska vara bra. Har sett det i välsorterade järnhandlar.
ett billigt alternativ är klorin och tandborste.. det används på hotell och funkar kanon..
blanda ut klorin med vatten i en sprayflaska och spraya hela väggen full så de rinner.. vänta 5 minuter och börja börsta, även plattorna. sitter de kvar efter första omgången så gör om de en gång till.
efter detta så kan du ju köra en omgång per månad så håller de sig fräscht.
Det finns en sån här speciell vit typ tuschpenna liknande sak som säljs typ från sparköp och sådär som man bara drar mellan kaklet osså blir det vitt och fint igen.
Jag sprutade på Cilit Bang (osäker på stavningen) och lät det sitta på i några minuter, tog därefter o spolade av o skrubbade med en svamp. Blev hur rent och fint som helst emellan fogarna. Cilit Bang kostar runt femtilappen, värt o testa! Finns i alla mataffärer, ICA, Coop mfl. Lycka till!
Citron vim och en nagelborste, sen är det bara att gnugga.