• mama1980

Hur får man bort gula bajsfläckar??

Jag blir tokig, alla fina kläder som lillan har får ju såna gula fläckar från bajset. Har ni nåt tips om fläckborttagare eller nån bra teknik?

• Svar på tråden Hur får man bort gula bajsfläckar??
  • Julia85

Jag hittade inget bra att få bort med. Det enda att göra är att direkt skölja med vatten och in i tvättmaskin!

• Häpp

Jag tvättar dom på en gång med vanlig tvål i handfatet, sen i tvättmaskinen. sedan jag började mecd det har inga fläckar stannat kvar Jag riktigt gnuggar med tvålen.
    Synd att jag inte kom på det tidigare bara...man har ju några kläder som hann förstöras.
    Lycka till!

• Marnia

det funkar om man tvättar dem direkt, man kan ta lite tvättmedel och tvätta i vasken direkt, det funkar :) fast det är ju inte så bra för händerna.. jag ska köpa handtvättmedel..

• coffeelover

Har hört att galltvål ska vara bra till mycket. Vet inte om det är bra på bajsfläckar.

• Tovsippan

JAg tycker att galltvål fungerar kanonbra på svåra bajsfläckar. Man gnuggar fläcken med galltvålen innan man lägger in kläderna i tvättmaskinen och tvättar som vanligt.

• mama1980

Ok, direkt-action alltså. Ska springa till handfatet direkt! :)

• Pippiputti

Jag kör galltvåll på bajsfläcken, det är effektivt!
    En gammal bajsfläck (redan tvättad utan galltvål) gick bort. Det brukar ju vara omöjligt att få bort en fläck som blivit tvättad en gång.

• hanch

använder yes diskmedel. fungerar riktigt bra.

• Fikon

Jag brukar hälla på TaBort på fläcken innan jag slänger det i tvättmaskinen. Smidigt och effektivt!

Svar på tråden Hur får man bort gula bajsfläckar??