• Snoddass

3 åring med stor mage. Fler??

hej
    har en lång, ståtlig och fin son (såklart )
    han har alltid varit väldigt stor, som liten lång å knubbig men nu bara lång.
    men nu till fråga så har han en väldig kulmage, en typisk ölmage. var hos doktorn med lilltjejen å då frågade jag honom, men de hittade inte hans journal så han tänkte bara högt vad det kunde vara. å han frågade om han har problem med magen å det ahr han ej. mjölkallergiker? nej, men var som liten till 5 månaders ålder.
    magen kändes bra sa han.
    men nu går jag mkt å tänker p¨å detta, för jag ser aldrig något annat barn som har det så. någon som varit med om liknande?? han är inte sjuk på något vis eller några andra konstigheter.

jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden 3 åring med stor mage. Fler??
  • Mitsuko

nu är min dotter bara 1 1/2 år men ja tycker också min dotter har en rejäl kul som andra barn bara har då de är proppmätta men doktorn på bvc sa att barn har sånna magar, att många liksom har en rolig form

• Venna

Min dotter är visserligen också bara 1,5 år, men hon har en rejäl kulmage. Det ser ut som att hon skulle kunna ställa ett glas högst upp på magen I övrigt är hon ganska späd.

Men jag tycker att de flesta barn har en ganska stor mage i förhållande till resten av kroppen.

• Snoddass

skönt å höra. min son hade denna kula innan han ens kunde gå å den är kvar än... undrar bara hur länge.

• Venna

Jag såg förresten likadan ut när jag var bebis jag med...Och gör det fortfarande!

• Dida

Det har min son med! Han har en kulmage och hamsterkinder med är jättesmal på resten av kroppen! =) Kinderna hade han redan när han föddes och kulan har han haft sen han var en liten plutt. Nu är han 4 år och de är kvar. Har också funderat över detta, han har inte heller mjölkallergi.

• SaramedM

M är likadan, hon har alltid haft sån mage och jag undrar lite när den kommer att försvinna.

• Odine

Min dotter hade så med, men nu vid 5 år så e den platt ja förutom när hon är proppmätt haha

• 3tjejer

Min dotter har likadan mage. Eller nu är hon 4 och den börjar lägga sig lite. Annars har hon alltid varit lagom smal men med en jättekula. På gubbars vis får hon hänga byxorna under - rätt ofta ser man klyftan där bak för hon har ju inte några höfter att hänga byxorna på och magen bara puttar ner dem .

• sladdis på G

Hjälp vad skönt att höra att det är fler än jag som har samma dilemma. Vår son fyller tre i slutet av april och har "alltid" haft en liten kulmage, han är förövrigt inte tjock eller mullig och har alltid varit aktiv och rörlig.

Hade tanken på att ta upp detta på BVC:s treårskoll, men visste inte hur, eftersom man inte vill såra sonen, (som hör o ser allt).

Nu vet jag ju att fler har samma symtom.

• Erloel

Min dotter har också en stor mage och vi provar nu mjölkfritt. Man blir orolig. Jag tycker inte hennes mage har blivit mindre på detta. Min dotter är snart 26 mån gammal.

• Snoddass

åååå va skönt att höra att det är så många som har detta dilemmat och att de t är så högt upp i åldern.då ska den väl försvinna då... men ska ändå ta upp det med bvc doktorn igen när jag ska dit med lillasyster för att få mig ännu lugnare!

• tru

jag tycker min dotter har stor mage men de har hon nog inte inte om man jämför med andra. känns som om jag har skev kroppsuppfattning och jag för över de till dottern. men eftersom jag har börjat fundera på magar och barn så har jag sett att de flesta har en rejäl mage och att min dotter inte är onormal på något sett lagom stor överallt.

• Tizzan

här är en till med kulmage.. en riktig "ölkagge" precis som du säger..
    haha om ni varit på liseberg och åkt sago-slottet och där inne sett "kejsarens nya kläder" så har ni min sons mage på den nakna "statyen" ungefär.. ganska mycket "svank" och fronten följer samma linje.. =)
    gott att höra att han inte är ensam..

• Moparwoman

Här är en till.. men vi märker också vad fort den blir tunn när han blir sjuk. Har haft feber i en vecka och ätit dåligt.. då är det som att luften går ur den lilla kulan.
    Så det gör inget att han har den..

• Maroé

Men det är ju (oftast) normalt, är det bara jag som hört talas om Bebismagen .. det är ju att dom har en rund,lite kulformad mage tills de blir 5-6 år... sen planar det ut..

Svar på tråden 3 åring med stor mage. Fler??