Dukoral...Illamående?
Jag tog första kuren dukoral i tis förra veckan och i fredags började jag må illa. Har gjort det sen dess, Ska ta min andra kur ikväll. Mår jag illa av dukoralen? kan man gör det?är det vanligt?
Jag tog första kuren dukoral i tis förra veckan och i fredags började jag må illa. Har gjort det sen dess, Ska ta min andra kur ikväll. Mår jag illa av dukoralen? kan man gör det?är det vanligt?
Det gjorde jag åxå. Det är nog magens reaktion på vaccinet. Om det inte försvinner kontakta läkaren. Mitt försvann efter några dagar.
jag blir lite bättre om jag äter ngt. Va det samma för dig?
mådde du så illa att du kräktes ågon gång?
4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR
Liksom alla läkemedel kan Dukoral ha biverkningar.
Mindre vanliga biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 100 men fler än 1 av 1 000) är: diarré, magont, magkramp, bubblig och uppsvälld mage, gaser och allmänt obehag i magen, huvudvärk.
Sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 1 000 men fler än 1 av 10 000) är: feber, allmän sjukdomskänsla, illamående, kräkningar, nedsatt aptit, snuva, hosta och yrsel.
Mycket sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 10 000) är: trötthet/dåsighet, frossa, svår diarré, ledvärk, halsont, försämrat smaksinne, svettningar, sömnlöshet, allmän värk, nässelutslag och andra typer av hudutslag, influensaliknande symptom, svaghet, frusenhetskänsla, andfåddhet, stickningar, dehydrering (uttorkning), ansiktssvullnad, högt blodtryck, upphostningar, klåda, svullna lymfkörtlar.
Om du observerar en eller flera biverkningar som inte nämns i denna bipacksedel tala om det för din läkare eller farmaceut.
Jag kände ingenting när jag tog dukoral. Om det inte går över snart så ring sjukvårdsupplysningen eller vårdcentral och kolla.
pratade med vaccin dr härom dagen o han sa att man kan må illa o ha ev kräkningar men bara samma dag som dukuralen tas och ev dagen efter men han had alldrig hört ngn som mått illa så länge o så många dagar efer intaget. Han trodde illamåendet berodde på ngt annat...och visst hade han rätt :) Jag är gravid :)!!!
Tack för svaren :)
grattis :D