• Fama123

Påskgubbe, vad är det?

Jag har en fundering: De ska ha påskfirande på sonens dagis och sa att barnen gärna får vara utklädda, typ "påskgubbar" eller nåt. Vaddå påskgubbar?? Hur ser en påskgubbe ut?

På min tid var alla påskkärringar, både pojkar och flickor så jag är lite trög. Kommer han att bli retad om jag skickar dit honom med sjalett (ehhh, stavas det så?? ser konstigt ut), förkläde och röda kinder och ditmålade fräknar? Kommer alla andra föräldrar att tycka att jag är en tönt som inte vet att man klär sin son i coola Påskgubbeutstyrslar och inte i avlagda gamla rosa förkläden?? (kan tillägga att sonen är överlycklig över att få gå dit i kläderna jag plockat fram och prickar i ansiktet).

• Svar på tråden Påskgubbe, vad är det?
  • Miss Love

Målad som påskkärring fast man inte behöver ha kjol, klänning och sjalett utan kan tex. ha hatt istället. Se här images.google.se/images&q=p%C3%A5skgubbe&gbv=2 . Fanns inte heller när jag var liten...

• Miss Love

Men det är så klart han kan ha sjalett och förkläde det kan ju påskgubbar med ha se på bilderna....och han kan ju också så klart vara klädd precis som en påskkärring.

• Fama123

Ja visst borde man väl kunna klä ut honom till påskkärring! Inte har vi nån såndär fin hatt liggandes skräpandes hemma, sjaletter finns det dock en hel hög av. Men visst är det nåt konstigt "nytt" fenomen det där med påskgubbar, eller är det jag som blivit gammal? Hemska tanke...

• Miss Love

Klä honom i de kläder du tänkt det blir ju jätte bra det viktiga är att han är nöjd och glad!

• Fama123

Jo, han skulle bli skitsur om han inte får ha det rosa förklädet, nu när han sett det och provat utstyrseln!

• bellanbus

Fast en påskgubbe för mig är en person klädd i typ svart och med hög hatt och en mustasch....

varför vet jag inte, mer än att det var så pojkarna klädde ut sig på min tid...

Välkomna till Effelltown....
  • Fama123

bellanbus: jasså ni gjorde skillnad när ni var små? hmmm, jag måste ha bott på ett omodernt ställe alt. vara jättegammal....

Svar på tråden Påskgubbe, vad är det?