• Anonym (splittrad)

Kommer ha BF på julafton, vad göra?!

Vi tänkte starta bebisverkstad, men har nu sett att om det blir bebis denna månaden så blir BF på julafton... Hmm.. Jag är verkligen splittrad..! Jag kan ju vänta en månad, men samtidigt så vill jag inte det... Hur hade ni gjort? Skulle ni satsa på ett BF på julafton elr vänta till nästa månad?

För och nackdelar med att vara född på elr nära jul och nyår? Jag orkar verkligen inte vänta mer, men med BF på julafton så kankse jag borde det....?

• Svar på tråden Kommer ha BF på julafton, vad göra?!
  • Anonym

men bara för att med dina beräkningar blir bf på julafton så kan ju barnmorskan efter ultraljudet säga nått annat. sen kan ju barnet komma 2 veckor innam o 2 veckor efter. eller ocå bli förtidigt född.. så jag tycker du kan "köra" på nu

• Chiba

Sånt där kan man ju aldrig veta. Du kan få en bebis som kommer 5 veckor för tidigt eller 3 veckor efter BF.

Så kör på du!! Lycka till!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Anonym

sen är det ju intre att bara trycka på en knapp o man blir gravid direkt

• MammaLillfis

Hur ofta kommer bebisarna egentligen på BF ?? Min son kom 3 veckor efter BF...Sen kan du ju inte räka ut det riktigt innan du blivit gravid.

• Anonym (MAMMA)

Vad spelar datumet för roll? Huvudsaken är väl att du får ett friskt levande barn? Inte om det är fött på julafton eller den 3 januari?

• Anonym (Hmm)

Ja du om du nu har sån tur att du blir gravid denna månaden så säger jag bara GRATTIS! Sen vilket dag bebisen än föds på spelar väl igentligen ingen roll!Visst kan man tycka att just julafton inte blir en rolig dag att fylla år på...men som tidigare talare...Helt hundra vilket datum det blir vet du j inte föräns efter UL..och som sagt det är ju ingen garanti det helelr att barnet födsden dagen!!!Lycka till i Bebisverkstaden...från en som försökte många år inan det tog sig!

• CarolAnne

Min äldste var planerad till den 17 december men tittade ut den 2 januari. Tänk inte så mycket på det utan det blir när det blir.

• Anonym (splittrad)

Om man är född nära elr på julafton så kankse man som liten inte känner att man uppmärksammas lika mkt på sin födelsedag eftersom det är så mkt omkring julen just då... Svårt att ordna med barnkalas och sånt också nära födelsedagen och kankse måstea ha kalaset långt innan elr långt efter...

• Anonym (Jag)

Skulle nog vänta en månad om det vore jag.

Min man är född i december och han säger att han alltid tyckte det var jobbigt när han var yngre. Kan vara rätt stökigt nu när han är vuxen också, typ 30års kalas i jultider. Alla är så upptagna då, ekonomin är inte den bästa efter julklappsinköp osv..

Är det ditt första barn? Om inte hadde du lätt för att bli gravid förra gången?

Är anonym med rädsla för att bli lynchad ;)

• Lisa1977

Själv skulle jag lätt vänta 2-3 månader till för att var asäker på att bäbisen kommer efter nyår.
    Men det är jag det.
    Fick min första kille i feb och det är en massa fördelar med att föda tidigt på året istället för sent, tycker iaf jag.
    Sambon har 2 tvilling flickor som är född i nov.
    Han är före i utvecklingen och har fördelen att få fler månader på sig innan skola osv än den som är född på senare delen av året.
    Sen när de blir större så är han ju före med körkort och allt sånt oxå.

Lycklig sambo med stor familj på 5.
Svar på tråden Kommer ha BF på julafton, vad göra?!