• lilla M

gulbruna skorv i ögonbryn

...och runt ögonen.
    Huden blir hård och skrovlig trots smörj med olja/idominsalva/inityolkräm...
    Hur länge skall detta hålla på?

• Svar på tråden gulbruna skorv i ögonbryn
  • Flickan och kråkan

Min lill-groda (3 månader) har hela huvudet fullt med skorv. Tidigare gick det ner i pannan och ögonbrynen.

Vi har egentligen inte gjort någonting åt skorven. Jag blaskade på bröstmjöl i pannan och ögonbrynen (det hjälper ju mot allt annat så jag tyckte det var värt ett försök). Jag tyckte att det hjälpte, men det är möjligt att det skulle ha försvunnit av sig själv ändå. Har inte provat i huvudet dock.

Han var nog skorvig i pannan/ögonbrynen några veckor. Trodde först att han bara var torr för han hade inte fått skorv som syndes så mycket i huvudet då.

• Jesster

Sonen hade jättemycket skorv på öronen och i ansiktet och hela huvudet. Snabbt gick det med! Barnakuten beordrade oss att smörja 2 ggr/dag med Mildison och det hjälpte jättebra. Allt var borta på några dagar.

♥ v.23 ♥
  • Jessie8

Min kicka hade skorv på ögonbrynen men det gick bort av sig själv på några veckor, nu har hon på huvudet i stället. vad jag vet är det väl inte skadligt...

• Jessie8

Min mamma säger att vichy vatten fungerar, men jag har inte provat själv.

• penni

Har precis åkt fram o ttillbaka till barnakuten under en veckas tid med min son som hade skorv so mtäckte typ hela ögonbrynen, istället för den vanliga skorv han hade i huvudet utveklades det nåt eksem för han själv var där med händerna ( ovetandes han är ju bara 9 veckor).

Fick bort det med Mildison. Vet att det annars finns ett par bra medel på apoteket mot skorv

Svar på tråden gulbruna skorv i ögonbryn