• MajaMaria79

Vad får vi inte missa i Paris

I mitten på april ska jag och sambon åka på weekend i Paris. Jag är då i vecka 28. Vi ska bo nära Sacré coeur.
    Några bra tips på caféer, restauranger eller bara mysiga saker att hitta på?

• Svar på tråden Vad får vi inte missa i Paris
  • Le petite moi

Ni måste gå i affärerna längst "Champs Elysée", då får ni även se triumfbågen. Louvren är även ett måste när man besöker Paris

• Earth Angel

Är du lite morbid som mig tycker jag att ni absolut ska ta en sväng i katakomberna.

• MajaMaria79

ja katakomberna ska vara en upplevelse har jag hört. Åka båt på seine då, är det en turistfälla eller mysigt?

• gealach
    MajaMaria79 skrev 2008-03-19 18:10:18 följande:
    ja katakomberna ska vara en upplevelse har jag hört. Åka båt på seine då, är det en turistfälla eller mysigt?
    Det är riktigt trevligt, om man vill se stan från en lite annorlunda vinkel. Några av mina bästa bilder från senaste Parisbesöket togs under båtturen.

Sedan ska man ju ha varit uppe i Eiffeltornet också, men om man inte står ut med köerna där rekommenderar jag att man åker upp i Tour Montparnasse istället, lika bra utsikt och lite billigare och aningen lugnare (plus att man får med Eiffeltornet i utsikten).
  • Joma

Jag tycker absolut inte att ni ska missa området Montmartre som ligger precis bakom sacre coeur! Ett mysigt konstnärstorg med mysiga uteserveringar och restauranger. När jag är i paris så promenerar jag helst omkring i detta område.

Svar på tråden Vad får vi inte missa i Paris