• Tualisa

Risker med att åka skoter/skoterpulka när man är gravid?

Vi ska upp till fjällen och åka lite skoter över påsk, det ska bli mysigt. Tror ni att det finns några risker med att åka i skoterpulka när man är gravid i vecka 24 och uppåt? Tänkte på att det skumpar och hoppar ganska mycket när man är ute på tur och åker.

Jätte tacksam för svar.. hade inte ens tänkt tanken innan eftersom vi gör det varje år.. skillnaden i år är att jag är gravid . Vill inte riskera något. Vet att man ska kunna leva som vanligt, men är ändå lite nojjig...

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • Svar på tråden Risker med att åka skoter/skoterpulka när man är gravid?
  • Hallonsocka

Jag ska åka slalom i påsk, är visserligen bara i v 19 då (också öve r påsk).. Hoppas också på att få provåka skoter (för första ggn i mitt liv ), så hoppas inte det är ngn fara!!

• JuniBäbis08

Hej! ja ska oxå upp till fjällen under påsk å åka skoter=) ja är i v.29 tror de inte är nån fara...

• Tualisa

Skönt att höra att andra ska ta lite "risker" känner mig jätte fånig och nojjig. Undrar vad svärmor ska säga som bor där.. dom som är ute hela dagarna. Men får väl bädda in mig ordentligt i pulkan med kuddar och madrasser. Min syster sa att det kan vara väldans oskönt.. när det skumpar.. att det kan framkalla förverkar.. men att det inte är farligt.

• JuniBäbis08

Du får väll köra skotern istället då:P

• Ally2

Den största risken är väl att det händer något om man välter med skotern eller ramlar av. Sen är det nog inte jättebra om det skumpar för mycket. Jag åkte skoter runt vecka 24 förra gången och det var inte skönt.. det gjorde till och med ont i magen, kändes inte bra efteråt, då ångrade jag mig.

• Tualisa

Ja det är just det jag oroar mig över..  vill inte sitta bak på skotern även fast det nog är mindre skumpigt. Men jag är så osmidig just nu och inte van att köra själv heller. Brukar åka skoterpulka. Risken är ju att det kommer bli jätte skumpigt. Det går ju bra en bit, så länge det inte händer något.

Ally2: hände något mer med dig än att du fick ont i magen, gick det över snabbt?

• Tualisa

känns så trist bara när vi bestämt att åka upp, är ändå 80 mil attköra. Och om jag då inte "kan " åka med på skoterpulkan.. för vi är ju ute hela dagarna och fiskar och grejar.. går inte att komma till dom ställena på annat vis. Får fundera hur jag ska göra. borde ju gå att bulla upp med mjuka saker i pulkan och sen sitter sambon nog oxå där bak, så jag får väl sitta på honom

• Hallonsocka

Vilka fjäll ska alla till?

• Tualisa

Jag ska egentligen inte upp till fjällen. Svärmor bor i vilhelmina och är det nära till fjällvärlden ändå fina skoterleder ohc sjöar att fiska på.

hallonsocka: vart ska du?

• Kiira

jag ska ut o åka skoter idag. o går in i vecka 40 idag, så toppen fint väder att ja måste ju hinna ut o köra lite innan ungen tittar ut.

Svar på tråden Risker med att åka skoter/skoterpulka när man är gravid?