• Joico

EFTERLYSNING: Ärr efter blindtarmsoperation

Opererade bort blindtarmen i söndagsnatt o söker nu bilder på hur ärret kan tänkas bli.. Någon som vågar visa sig? Haha.

Dom gjorde inget snitt på mig utan tre småhål, hmm intressant hur de ska se ut. Nån mer som gjort sånt? Hoppas på många bilder minst ett par iaf, hehe

• Svar på tråden EFTERLYSNING: Ärr efter blindtarmsoperation
  • lily2007

Jag är tyvärr en av dom som dom gjorde ett 15cm snitt på. Detta var 1992 och ärret är otroligt fult.
    Hoppas dina ärr blir bättre än mitt.

• Mising

Har ingen bild men mina små ärr syns knappt..En av dom är i navlen (läkaren frågade om han skulle försöka lägga snittet där i stället så det skulle se snyggare ut) Blev jätte bra,,Det ärret syns inte alls..

• Sasuke

Min blindtarm opererades bort för 11 år sen, blev ett jättelitet ärr (typ 4 cm långt kanske) och tunt o fint. Har dock tatuerat en ödla där på så det syns inget ärr.. men Dina ärr kommer nog vara försvinnande små, av din beskrivning att döma.

Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
  • Joico

Jag har ingen aning om hur stora hålen är eftersom bandagen är över, men jag hoppas dom inte syns.. måste ju se galet ut med tre hål på olika ställen över magen

• Sasuke

aha, titthålsop. alltså? på mig gjorde läkaren först två små hål, ett långt ner på magen och ett i naveln, och kikade in och såg en sprickfärdig blindtarm. Så då gjorde han ett snitt på sidan av magen, där jag nu har tatuerat ödlan. Dom två små titthålen syns knappt, hade jag bara haft lite djupare navel hade det inte synts alls tror jag. Har dock ingen bild.

Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
  • Joico

Jepp titthål Att jag har ett i naveln känner jag, men jag har ett stort plåster ovanför naveln också, och de känns som att det är nåt typ 5cm ovanför naveln. Och ett stort plåster snett till vänster om naveln. Kan lägga upp en bild i galleriet, ser dock gravid ut, antar att det är svulladen haha

Sasuke skrev 2008-03-19 15:37:02 följande:
    aha, titthålsop. alltså? på mig gjorde läkaren först två små hål, ett långt ner på magen och ett i naveln, och kikade in och såg en sprickfärdig blindtarm. Så då gjorde han ett snitt på sidan av magen, där jag nu har tatuerat ödlan. Dom två små titthålen syns knappt, hade jag bara haft lite djupare navel hade det inte synts alls tror jag. Har dock ingen bild.
  • lisalove

Tog bort min blindtarm för ca 17 år sedan, så jag har ett långt ärr. men jag tycker att det har bleknat väldigt bra. Inget jag tänker på, faktiskt.

• Verkligen

Jag har tagit bort min... Med titthål.. Ärret vid naveln är groteskt fult.. Vill inte visa på bild eftersom jag skäms rätt rejält.. Dom andra 2 är inte alls så hemska. Men det vid naveln sydde dom jättehårt så det började på att ruttna..

jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Joico

Aj aj då, ruttna.. det lät ju inge bra. Jag är sydd med stygn som inte behöver tas bort, fick du ta bort dina stygn? Nu tänkte jag nästan köra 20 frågor
    Hur långt efter hade du ont? Blev du sjukskriven, isf hur länge? När orkade du lyfta igen? När vågade du duscha, gjorde de ont?

Verkligen skrev 2008-03-19 23:56:02 följande:
    Jag har tagit bort min... Med titthål.. Ärret vid naveln är groteskt fult.. Vill inte visa på bild eftersom jag skäms rätt rejält.. Dom andra 2 är inte alls så hemska. Men det vid naveln sydde dom jättehårt så det började på att ruttna..
  • Verkligen
    Joico skrev 2008-03-20 08:55:38 följande:
    Aj aj då, ruttna.. det lät ju inge bra. Jag är sydd med stygn som inte behöver tas bort, fick du ta bort dina stygn? Nu tänkte jag nästan köra 20 frågor Hur långt efter hade du ont? Blev du sjukskriven, isf hur länge? När orkade du lyfta igen? När vågade du duscha, gjorde de ont?
    Dom körde med stygn som man fick ta bort på VC. Vet inte varför jag inte kunde bli sydd som så många andra så dom försvinner av sig självt.
    Jag hade så ont en vecka efter att jag knappt kom ur sängen, sen var jag öm i ytterligare en vecka. Jag jobbade inte på 3 veckor om jag inte minns fel. Jag hade eget företag så för mig var det lätt att vara hemma.
    Jag lyfte efter ca 3 veckor, då ganska tunga saker som öltunnor och backar och det kändes.
    Duschade gjorde jag nog dan efter operationen, kan inte gå längra perioder utan att duscha, men jag laddade upp med vattentäta förband..=)
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
Svar på tråden EFTERLYSNING: Ärr efter blindtarmsoperation