• Vonkan84

Hur får jag mina bröst att SLUTA läcka på nattetid?

Är så sjuuukt trött på att ständigt varje natt vakna dyngsur av bröstmjölk eller att vakna av att det spänner så mkt i brösten så att jag måste stiga upp för att pumpa.

Jag helammar (än så länge)..
    Min son är snart 6 veckor och jag ska börja dra ner på amningen och inom kort sluta amma pga jag inte trivs med att amma, har haft mkt besvär..

Kan någon hjälpa mig?
    * Casper 080210 *
  • Svar på tråden Hur får jag mina bröst att SLUTA läcka på nattetid?
  • Sencha

Jag hade ilägg och bh även på nätterna.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Fruochmamma

För mig gav det sig med tiden, men använde amingskuddar från Apoteket som hjälpte bra.

Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant
  • Vonkan84
    Men jag sover med en topp pluss amingsinlägg.
    * Casper 080210 *
  • FrökenR

Jag läckte 1-1,5 månader sen hade mjölkproduktionen ställt in sig.

• Bodil82

jag pumpade ur innan jag gick och la mej!

• CillaPilla

Jag har hittills sovit så gott som näck (lillen är 3 veckor) och vaknat dyngsur när det är dax för amning. Inatt sov jag med tröja och inlägg, dels för att hålla värmen om brösten, dels för att inte täcket skulle bli vått. Det gick faktiskt mycket bättre! Brösten var inte helt stenhårda och sprutade inte som fontäner när jag vaknade för att amma. Jag vet inte vad det beror på men det känns skönt att slippa vakna med täcket helt nermjölkat iaf. ;)
    Hoppas du kommer på nåt som funkar! Och grattis till bebisen!

• Cocco

Om jag ligger strikt på rygg så läcker inte mina bröst så mycket. Annars sover jag med handduk över brösten

• viqan

Hej

Usch ja...läckande bröst på natten är inget roligt...
    Först prövade jag topp o en handduk som jag hade vikt FYRA gånger o det var fortfarande blött i sängen efter nätterna o brösten va kalla när man vaknade...
    Så kom jag på de...en tajt topp o en blöja...hur skönt som helst, dagens blöjor suger ju upp som bara den, så nu är de torrt när vi vaknar, jag är varm om brösten o jag har sovit hur skönt som helst!

Funkar Kanon!

Lycka Till

• Konvaljen

viqan: riktigt smart med blöja, det ska jag testa med nästa barn!

TS:

pumpa ur innan, jag fick faktiskt vakna på natten ibland och pumpa ur ytterst lite. Äter ditt barn på natten?
    Om du tänker sluta helamma så kommer produktionen att minska, då jag delammade läckte jag inte särskilt mycket på natten, men fick sova med BH hela amningsperioden

• Tiramisú Con Amore

TS! Jag har tyvärr samma problem, men jag håller på att sluta amma nu pga medicinska skäl. Men jag har haft mkt problem också med det är att det spänner och gör så ont. Många ggr får jag inte ens ut mjölken fast det är så många knölar och de är hårda som sten. Jag har också inlägg men de hjälper inte alls de är helt blöta när jag vaknar. Du kanske borde äta nån medicin som jag börjat med för att mjölken ska avta sen längre fram när du bestämt dig för att sluta. Medicinen verkar hjälpa de är inte lika spända hela tiden men jag måste pumpa lite lite bara för att släppa på trycket men det är viktigt att inte pumpa för mycket för då producerar du ju lika mycket mjölk som du pumpar ut. Det är ett sånt problem med det här med amning hade jag vetat om detta innan så hade jag aldrig ammat. Hoppas det kommer att gå bra för dig, om du har fler funderingar så får du gärna fråga mig. Lycka Till

ღ ♥ ღ Stolt mamma till Vincent ღ ♥ ღ
Svar på tråden Hur får jag mina bröst att SLUTA läcka på nattetid?