• Fiviva

Örebro BB

vilka ska föda har fött på örebro BB och vad tycker ni?
    har hört många negativa komentarer och att folk hellre föredrar att föda på karlskoga BB.
    men jag har bara positiva erfarenheter av örebro.
    och det kommer nog bli örebro igen i sep.

• Svar på tråden Örebro BB
  • Tequilamie

Jag har fött 3 barn på Örebro men kommer välja Karlskoga när det är dags igen.Varför?
    För att Karlskoga ger en annan miljö,Kan erbjuda mej den bedövning jag har då jag förhoppningsvis kommer få ett snabbt förlopp även denna gång.
    Örebro har varit bra mot mej o jag har även avlagt en praktik där så jag har egentligen inget neg att säga.

• ajz

jag är oxå nyfiken, har nästan bestämt mig för karlskoga (95 procent) men man vet ju aldrig... har oxå hört en massa dåligt om usö, å själv upplevt dåliga saker där, men är förstföderska och har såklart ingen aning om hur fl är..

• supergravid igen

jag har fött två barn på örebro, det var många år sedan visserligen, men har bara gott att säja om mina tidigare förlossnigar och personalen där.
    var inne för två veckor sedan på förlossningen och vart toppen bra bemött av alla... så jag oroar mig inte ett dugg för att föda på usö igen...:)

• supergravid igen

undrar.... vad är det för dåligt ni hört då???

• NinaMariaC

Jag har själv aldrig varit på USÖ förlossning och BB eftersom jag är förstföderska, men jag har hört att personalen på BB är taskiga, ger inte den stöd som behövs (speciellt när man är förstföderska) och att de struntar i en helt enkelt. Men sen vet jag ju inte om det egentligen är sant och vilka förhoppningar dessa personer som sagt det har haft.
    Jag kommer att åka in till USÖ när det är dags, är ju ändå det sjukhuset som jag "tillhör" och jag själv har inga speciella krav från personalen förutom att de ska vara trevliga.

• Chocolate7804

jag föddes min första barnet i USÖ, förlossningavd var såå underbart, jag ser ingenting negativ där, men BB-avd är jag inte nöjd alls... skulle inte vilja komma tillbaka igen.. Noll stöd fick jag därborta...

Nu väntar jag min andra, jag har nästan bestämt att åka hem direkt efter förlossning..

• Mozarts Nachtmusik

förlossningen va personalen toppen på =)

BB, mja. de va inte otrevliga, snarare ointresserade

Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • supergravid igen

ok.. njeee bb har jag dålig erfarenhet av också..
    förvisso är det 13 ½ år sen sist men med mitt andra barn så vart jag tvungen att ligga kvar över natten..
    jag hade förlorat en massa blod under förloss och var helt slut och bebbistösen bara skrek och ville ha mat men mjölken hade inte kommit igång..
    bad om en napp eller att de kunde ta min lilla tös så  jag kunde få sova vila lite men inte.. efter att jag i det närmsta svimmade så kom de och tog ut henne och skulle ge henne lite mat på sked.. men jag fick in henne efter 10 minuter för hon skrek så... inte mycket hjälp fick jag då iaf...

Svar på tråden Örebro BB