• öland30iår

Ändra stl på bilder i windows fotogalleri

Jag tänkte sälja lite saker på tradera men bilderna var förstora för att bifogas. Har suttit o försökt minska dem i mitt windows fotogalleri men ljus o allt går o ändra o röda ögon rotera osv. men ändra storleken hittar jag inte någonstan annat än om man ska skicka via mail o det ska jag ju ej.

Ngn som vet hur man får bilderna mindre?

• Svar på tråden Ändra stl på bilder i windows fotogalleri
  • inze

Jag tror inte du kan göra det i Fotogalleriet (det är i Vista väl?) Möjligen kan du använda dig av funktionen att förminska dem för att maila dem men sedan välja att spara dem istället för att maila dem.

Annars får du använda något annat program. Det går ju att göra i Paint även om jag aldrig skulle använda det programmet för det.

Finns en massa gratisprogram som är bra på att förminska bilder och man kan ju även göra det online.

• öland30iår

Ok , men jag hittade ett sätt tillslut! Markera bilden, ej så den blir "stor" om man säger bara mörk - arkiv - ändra stl!!!

Jag har vista

• inze

OK då finns funktionen där, va bra. Har Vista på min bärbara men har inte testat så mycket med bilder med den än.

• inze
    öland30iår skrev 2008-03-20 10:16:17 följande:
    Ok , men jag hittade ett sätt tillslut! Markera bilden, ej så den blir "stor" om man säger bara mörk - arkiv - ändra stl!!!Jag har vista
    Nu när jag har igång min bärbara med Vista tänkte jag se var du hittade funktionen så att man kan ändra storlek men jag hittar inget sånt alternativ under Arkiv i fotogalleriet Ledsen
  • öland30iår

när du ser alla bilderna i fotogalleriet får du välja den bild du ska ändra storlek på o klicka på den så bakgrunden blir mörk o den är markerad, sen finns det alternativet i arkiv...

Alltså bilden ska inte bli helbild utan ligga kvar brevid de andra o bara vara markerad sen får man ändra bild för bild, det var iaf så jag gjorde...

• inze

Nu har jag i o f s stängt av den bärbara men inte hade jag nåt sånt alternativ under arkiv vad jag kunde se.

Jag får väl kolla igen nästa gåmg jag har den på.

Kan du säga vilka övriga alternativ som fanns över och under ändra storleksalternativet så jag vet var jag ska titta.

• öland30iår

Jag har i och för sej flera program, o i det som fungerar heter windows live photo galleri...

o över står det byt namn o under kopiera, klipp ut osv...

Vet inte varför jag har flera fotogalleri? Har du det med?

• inze

Nej jag har inget Windows Live så det är säkert det som är anledningen. Nu har jag andra program så jag jag ändra storlek om jag vill. Jag var bara nyfiken på om man kunde göra det direkt i Fotogalleriet som finns i Vista men det går nog inte då utan man måste ha nåt annat också.

• c0ol

Live fotogalleri är som det som finns i vista, det extra är kopling till spaces för att direkt kunna publicera foton, ladda ner och installera det istället, fungerar fint

inze skrev 2008-03-23 21:24:40 följande:
    Nej jag har inget Windows Live så det är säkert det som är anledningen. Nu har jag andra program så jag jag ändra storlek om jag vill. Jag var bara nyfiken på om man kunde göra det direkt i Fotogalleriet som finns i Vista men det går nog inte då utan man måste ha nåt annat också.
  • inze
    c0ol skrev 2008-03-23 23:01:06 följande:
    Live fotogalleri är som det som finns i vista, det extra är kopling till spaces för att direkt kunna publicera foton, ladda ner och installera det istället, fungerar fint
    Hur då direkt kunna publicera foton? Var kan man publicera dem menar du?

Vet inte om jag egentligen har nån användning av nåt extra till det Fotogalleri som jag har. Vill jag göra nåt med bilderna har jag bl a Paint.net på den bärbara.
  • c0ol

publicera på spaces

inze skrev 2008-03-23 23:06:14 följande:
    Hur då direkt kunna publicera foton? Var kan man publicera dem menar du?Vet inte om jag egentligen har nån användning av nåt extra till det Fotogalleri som jag har. Vill jag göra nåt med bilderna har jag bl a Paint.net på den bärbara.
  • inze
    c0ol skrev 2008-03-23 23:06:42 följande:
    publicera på spaces
    Ja det är inget jag gör så då är det nog bra som det är för mig.

tack för svaret !!
Svar på tråden Ändra stl på bilder i windows fotogalleri