• Lindan1

Avokado till en 4,5-månaders?

Har börjat med smakportioner och lillgrabben gillar allt han fått, såväl palsternacka och morot som gröt och banan. Vet någon vad det är för rekommendationer för avokado? Har aldrig hört någon som är allergisk mot detta och inte heller hittat någon som avråder från detta. Avokado är ju nyttigt och smidigt att mosa, och supergott tycker jag! =)

• Svar på tråden Avokado till en 4,5-månaders?
  • Sprally

Avokado ska vara precis lika bra som potatis, morot och majs enligt Vi föräldrars bok om mat till spädbarn.

• Akvamarin

Min son fick smaka avokado väldigt tidigt och det var inga problem. Avokado är ju väldigt "snällt" och dessutom fullproppat medd nyttigt fett som bebisar behöver för att utvecklas. Testa i mycket liten mängd så är det nog helt lugnt.

min son är 14 månader nu och han får ofta avokado som mellanmål, han ääälskar det!

• Smurfmamman75

På NyA Zeeland rekommenderar BVC att börja med grönsaker som avokado, sötpotatis och pumpa fick höra det av min kompis som är bosatt där.

• EJN

Läste faktiskt en gång i en gammal barnbok (30år) att avokado är väldigt vanlig barnmat i stora delar av världen. Att den inte är det här beror på att det är dyrt och ovanligt med avocado.

Nu är ju boken som sagt gammal, och avocado är väl inte så ovanligt längre

• Lindan1

Då ska vi prova det! =) Jag tänkte oxå på de nyttiga fetterna i avokadon, han borde gilla det, smackar åt allt.
    Tack för alla svar =)
    Glad påsk

• Cinnalinna

avocado är kanon att börja med, det var nog det första min son smakade vid 4 manader

• Lindan1

Har provat det nu, att döma av hans reaktion så var det nåt av det godaste han fått! =) Och han gillar allt!

• Gnutt

Hmmmm, avokado ska nog jag med testa. Bra tips!

Svar på tråden Avokado till en 4,5-månaders?