• Pansy

Blonda slingor i nyfärgat rött hår?

Jag har alltid haft en dröm om fantastiskt rött hår, men efter en skräckupplevelse på mellanstadiet(såg ut som en orange neonskylt i form av en gris) så har fegheten vunnit. Men nu kommer modet åter och jag färgade det. Och det blev jättefint ! :)

Men jag har en fräsig 80-talsfrisyr och skulle vilja få fram min Ûberuppklippning. Tror att slingor skulle jag tricket.

Kan man göra så? Eller har nån något annat förslag?

• Svar på tråden Blonda slingor i nyfärgat rött hår?
  • Nilsson1

Blir nog mest hos frisör.. rött hår e svårt å få blont !

• Nilsson1

bäst ska d ju stå..sorry..

• Pansy

Vad kan hända om det går tok? Blir det grönt?
    Grejen är väl att jag bara vill ha lite olika nyanser. Lite mer liv you know

• Neko

Jag gissar att det blir oranga slingor istället för blonda? Fast det kanske är okej? :)

• Pansy

Oranga oranga? Lillasysters krita-orange eller diskretorange?

• Bast

Jag har själv färgat håret med den där Loreal Experte, och mitt hår är rött med slingor i. Slingorna är inte blonda utan mer guldfärgade. Nu har ju jag använt den slingning som fanns med i förpackningen (gjorda med typ en stor mascaraborste), men det blev jättefint!

Antingen så testar du att slinga det och ser vad som händer. Det skulle ju kunna bli konstig färg, men mest troligt är att det "bara" sliter på håret. Och möjligheten att färga om det ifall det inte blir bra finns ju alltid.

Annars kan du gå till en frisör och få det gjort, men det är nog inte helt säkert att de vill slinga ett färgat hår om det itne är färgat där, för då kan det inte garantera resultatet.

• Nilsson1

Guldiga slingor e fint i rött hår tycker jag, men d e ju en smak sak :)

• Pansy

Jag använde Casting Creme Gloss, Ljus guldkopparblond Väldigt stiligt.

• Pansy

Vart hittar man på guldiga slingor ? Låter spännande

• Nilsson1

Jag tror att garnier har några slingor som e guldiga..tror iaf att d e garnier som e märket. Det hittar du på åhlens tex..

• gagge

En varning - Om du gör blonda slingor i ett nyfärgat rött hår så är risken väldigt stor att när du tvättar håret så fäller den röda färgen och dom blonda slingorna suger åt sig av färgen och blir ROSA!!!!

Lycka till hur som hellst!

Svar på tråden Blonda slingor i nyfärgat rött hår?