• monella

När lossnar stygnen??

Blev sydd med endast ett stygn som skulle lossna av sig själv. Nu e det 5 veckor sen och stygnet e kvar. Hur länge sitter det??

• Svar på tråden När lossnar stygnen??
  • LilleLie

Mina satt längr än så vad jag kan minnas. Dock inte exakt hur länge de satt.

• Syss Inha

2-3 v. har jag hört...
    Verkar som jag hört fel
    Hoppas stygnen försvinner snart för dig

• Fragole

ja stygnet ska normalt lossna efter ca: 3v.... Sitter det längre än så kanske man behöver hjälp med att ta bort det. Rådfråga bm annars. Efter min förra förlossning tog jag ett stygn själv eftersom det gjorde mig illa men det kanske inte är att rekommendera om man inte är van att plocka stygn

• majo74

Några av mina lossnade efter några dagar medans några satt i betydligt längre. Jag syddes ganska mkt så jag hade några att plocka av

Man går ju på kontroll vid ca 6 veckor så då kollar ju BM om det är ngt. Annars skulle jag ringt till BM och frågat. (Jag fick ringa då mina lossnade för fort och jag blödde lite)

• Fangoria

Gå till BM och kolla, jag hade en tråd som satt kvar som de fick dra bort efter några veckor.

• Mollie B

ojoj.. mina stygn satt länge... lite över 1månad

• sussie89

majo74:
    går man på kontrollen efter 6 veckro? fick för mig de va 12??
    Då kanske jag bör höra av mig till bm, min tös blir 6 veckor på onsdag!

Hur vet man att man har ett stygn kvar?

• Vonkan84

Stygnen lossnar då man har läkt färdigt.

* Casper 080210 *
  • Vintersjäl

Mina stygn lossnade efter 5 veckor, ganska precis.

• CMH

Mina satt i 8 veckor ungefär, hade ca 10 st..

Egon 080109
  • Ann Lee

Jag märkte aldrig när de försvann, antog att det var såna som åt upp sig själv, vet dock inte. Men de var iaf inte kvar på efterkontrollen. Ska tillägga att jag fick sy två stygn bakåt och två inåt.

Svar på tråden När lossnar stygnen??