• KeChi

Konstig bula i örat.

Har fått en konstig bula i mitt högeröra, nere vid örsnibben är det helt svullet, och gör ont när man trycker där.
    Har plockat ut örhängena, och ska testa badda med alsolsprit..
    Behöver man uppsöka vårdcentral?
    Undra vad det kan vara..
    Inte cancer väl?

• Svar på tråden Konstig bula i örat.
  • Lovan

Kan vara en finne.
    Jag får det ibland i örsnibben. Gör ont som f*n och tar ett bra tag innan den försvinner.

Ibland går de att trycka, och ibland inte.

KAFFE KAFFE KAFFE!!! *springer omkring som en ekorre på ectasy*
  • 88298

Hm, jag tykcer det låter som om det helt enkelt kan vara en svullen lymfkörtel?
    Hur som helst så tror jag absolut inte att det är någon att vara orolig för. (OM) det nu skulle vara att det är lymfkörteln som svällt lite är ju det inget ovanligt, mina sväller upp lite och ömmar så fort jag blir förkyld.
    Enda gången du ska vara orolig och kanske fara och kolla upp det är om det gått en lång tid och den fortfarande inte har försvunnit och du känner dig sjuk, men då har jag å andra sidan vänner som alltid har lite svullna lymfkörtlar men då är dom helt friska i övrigt också.

Jag tror det är lugnt, jag får som sagt såna där knölar runt öronen lite titt som tätt :) finnar eller lymkörtlar, eller både och ;P

• Lovan

Svullen lymfkörtel i örat?

• 88298

Jag förstår inte riktigt om hon menar I örat eller om det är just nedanför, först tyckte jag det lät som nedanför men nu när jag läser om det låter det ju faktiskt som mer I örat, jag läste nog lite för snabbt :)

• KeChi

som vanligt förklarar jag dåligt
    Skämt åsido..
    Den sitter typ i örsnibben.. den går mellan "den lilla flärpen i örat" och ut i örsnibben..
    De känns inte lika svullet idag..

Men min mamma trodde oxå på en finne eller nåt, den verkar inte gå å trycka, de gjorde förbannat ont

Jag kanske ska ringa till en vårdcentral å höra iaf..

Men tack sålänge

• Isadora11

Jag har också fått kulor i örsnibbarna ibland. Det tar ett tag innan de försvinner men det är inget farligt.

• Lovan
    88298 skrev 2008-03-20 08:37:26 följande:
    Jag förstår inte riktigt om hon menar I örat eller om det är just nedanför, först tyckte jag det lät som nedanför men nu när jag läser om det låter det ju faktiskt som mer I örat, jag läste nog lite för snabbt :)
    Sånt som händer ibland.
  • KeChi

Svullnaden har lagt sig nu, och det känns knappt "knöligt" mer

Men tack iallafall för alla råd..

Svar på tråden Konstig bula i örat.