• MiaP

Fluff med annat än dumle?

Har sett mängder med trådar om dumlefluff. Tänkte göra påsktårta med något gott i och funderade på om man kan använda sig av Plopp? Älskar Plopp! Någon som provat? Vill inte prova och det blir skräp av alltihop, har inte tid att så och provbaka olika tårtor.

Kanske någon som har testat Plopp eller något annat godis att ha som fluff?

• Svar på tråden Fluff med annat än dumle?
  • eileme84

du kan byta ut chokladen i receptet till vilken choklad som helst :) plopp går självklart super bra =)

-ÄLskar min Son Theo-
  • JsN

vad är fluff? *nyfiken*

*hälsosamt lat*
  • MiaP

Då blir det till att smälta Plopp i eftermiddag så vi får en sliskig Plopptårta i morgon! Mmmm, gott...förhoppningsvis!

• SandyL

ja som emlan sa, du kan ta vad som helst o smälta i grädde...after eight, marabou choklad, polly m.m.

jag ska göra pollyfluff i helgen

• MiaP

Mmm, låter väldigt gott med Polly också. Har jag sett på flera recept härinne på FL. Vad har du fluffen till? Tårta eller som den är? Jag gjorde dumlefluff för ett tag sedan. Serverade i glas med lite vispgrädde på toppen. Gott men hjälp vad sött det blev! Kaffe är krav till sådant sött.

• SandyL

Jag har fluffen som tårtfyllning...gjorde dumlefluff tårta förra helgen....(provbakar inför min dotters namnfest) sååååååå gott, hade vaniljcreme och hallon på andra lagret.....dumlefluffet o hallon passade bra ihop...

kan tänka mig det blev sött o ha dumlefluff o grädde! hehe...dumlefluffet e ju grädde o dumle liksom

• pucken

nåt som är väääldigt gott är punchpralinfluff! iaf om man gillar punchpraliner ca 250 gr punhcpraliner från lösgodiset, till 3 dl grädde.

• MiaP

Jag tänkte ha ploppfluff på att lager och jordgubbsylt och grädde på det andra lagret. Kan det vara nåt? Är ingen bakexpert precis...

Nu ska jag till sängs efter en natts arbetande. Lycka till med alla tårtor! God natt!

• Tania

NU har jag smält POLLY och DUMLE som ska fluffas i kväll och så ska jag göra påskbakelser till jobbet.

FAST jag ska inte kombinera smakerna... det blir vanilj till dem båda så inte smaken förstörs.
Svar på tråden Fluff med annat än dumle?