• mayamimaya

Låter tät i näsan när hon andas, kan det var mjölk som fastnat i gångarna?

SOm ni förstår griper jag efter halmstrån.
    Vill inte att detska vara en förkylning.
    HOn brukar få mjölk i näsan som kommer ut när hon nyser, hon är tre veckor.
    Imorse när vi vaknade var hon tät i näsan...men när hon nyser kommer varken snor eller mjölk?

Vad är det nu då??

• Svar på tråden Låter tät i näsan när hon andas, kan det var mjölk som fastnat i gångarna?
  • mayamimaya

nej....det är ganska svalt.
    Men hennes stora syster har varit sjuk i tre veckor sedan vi kom hem från bb alltså. Konstigt att det skulle bryta ut för lillan nu efter så lång tid.
    Jag är så orolig, tillo ch med en dförkylning känns som ett stort hot mot min lilla bebis.

• ballerinamuffins

har ni renesanns hemma.? näsdroppar
    el gör egen koksalt. så kankse de släpper för stunden,
    inte skoj när dem små är sjuka,
    om ni kan så ha henne upprätt så kankse de hjälper.
    man kan hälla lite bröstmjölk i näsan har ja hört, de ska osså hjälpa.

• Annika26

Min lillstumpa är tät hon med. 16 dagar gammal och redan förkyl. Livet är inte lätt. Fundersam
    Vi märker av att hon är tät framförallt när hon ätit, då rosslar hon och har sig en stund efter.
    Och i natt hade hon ont i magen stackaren. Hon skrek så en annan höll på att gå åt.

Det är inte lätt för dom små liven att vara förkylda, riktigt synd om dom.

TS, Är hon mycket tät? Vi brukar försiktigt försöka ta bort snoret med en fuktad tops och efter det brukar våran dotter vara betydligt gladare.

Nu ska jag roa mig med att städa. Jag som har hand om påsken i år och det finns myycket att göra. Räcka ut tungan

Hoppas lillan kryar på sig snart!!

• mayamimaya
    Annika26 skrev 2008-03-20 07:26:33 följande:
    Min lillstumpa är tät hon med. 16 dagar gammal och redan förkyl. Livet är inte lätt. Vi märker av att hon är tät framförallt när hon ätit, då rosslar hon och har sig en stund efter. Och i natt hade hon ont i magen stackaren. Hon skrek så en annan höll på att gå åt.Det är inte lätt för dom små liven att vara förkylda, riktigt synd om dom.TS, Är hon mycket tät? Vi brukar försiktigt försöka ta bort snoret med en fuktad tops och efter det brukar våran dotter vara betydligt gladare.Nu ska jag roa mig med att städa. Jag som har hand om påsken i år och det finns myycket att göra. Hoppas lillan kryar på sig snart!!
    Jag ser inte ett spår av snor, det är det som är konstigt. Men det låter onekligen som att det är något där.
  • TuSSen09

Bästa medicinen emot små täpta spädbarnsnäsor är just bröstmjölk!!
    Så jag tror inte hon är tät av det! Det är ett husmorsknep att droppa några droppar bröstmjölk i näsan och det täta släpper.. trodde jag aldrig men bröstmjölk är bra till allt!

Hoppas hon mår bättre snart!

• Bigmamajama

Köp en Näsfrida,kanongrej till täppta bäbisnäsor.

• mandolina

prova koksaltlösning, fysiologisk, droppa i näsan och se om det löser upp sig, annars kan du köpa Renässans näsdroppar på apoteket och användda till din bebis, eller bröstmjölk!
    De små andas genom näsan så de behöver ha fritt "BLÅS" där. Lycka till!

Svar på tråden Låter tät i näsan när hon andas, kan det var mjölk som fastnat i gångarna?