• Snice

Äntligen! Bebis i november 2008!

Jag är så glad! Fick mitt efterlängtade + i måndags 17/3! Efter 2 år och 3 månaders försök...

Vi är ju flera som kämpat LÄNGE, och de som lyckats nu kanske vill hänga med här?! Vi kan prata om våra graviditeter och allt runt omkring!

Jag lägger tråden under "Svårt att få barn" för jag känner mest tillhörighet med de som haft svårt att bli gravida. De som glider in "på ett bananskal" känns ännu som känsligt ämne...

• Svar på tråden Äntligen! Bebis i november 2008!
  • Spe

Hej och ett stort grattis!!! Själv är jag i vecka 13...det tog oss 3,5 år och 5 misslyckade IVF! Sen blev jag gravid helt naturligt.
    Hur mår du??

KRAMAR
    Spe

• Dimitra

Grattis!

Jag har försökt drygt 2,5 år och har gjort ett IVF. Har fått tre plus sen testdag, det sista igår, men kan inte fattade det Fattar man efter VUL:et?

Vad har du för symtom?

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Snice

Tack tjejer!
    Dimitra- Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 4+4 om jag följer FL´s uträknare. Det blir olika datum på olika sidors uträknare, undra varför... Mina symtom är större och mer ömma bröst. Annars inget speciellt mer än att jag är gladare än vanligt (vilket inte är så konstigt!)

Spe- Vad skumt att IVFérna misslyckades, och att du blev gravid på egen hand. Men så väldans bra!!! Hur mår du?

• Dimitra
    Snice - jag är i vecka 7+1 enligt alla räknare jag kollat Har väl haft tur och fått ett lätträknat ÄP-datum

Jag har inga symtom direkt och blödde rejält i flera dagar just innan testdag så jag har länge inbillat mig att jag fått ett tidigt MF. Men nu har jag bestämt mig från att gå runt och vara gravid tills VUL:et säger annat i alla fall

Härligt att du är glad
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • tiidjej

Hej tjejer Grattis allihopa :)

Jag plussade idag för första gången i mitt liv :) (4+1)

Vi har försökt i nästan fem år och nu fick vi hjälp av IVF och det fungerade på första försöket. Så nu får jag sitt amed benen i kors i nio månader he he

Hur mår ni?

Jag har mått illa sedan i fredags och har ömmande bröst. Köpte graviditetsillamående armband här om dagen och de fungerar hyffsat iaf.

• Dimitra
    tiidjej - grattis Visst är det en helt sjuk känsla när plusset framträder för första gången Jag min fjant har inte ens kastat det testet än utan kikar på det lite då och då

Lycko dig som har graviditetssymtom även om de inte är så roligt med illamående

Jag mår bara fint. Enda symtomet för mig är mensvärk ibland och frossa.
  • tiidjej

Dimitra- jag kommer nog spara mitt test med. Tror att det är ganska många som gör det...iaf en tid.

• Crazy

hej hej, hoppar in här. Har försökt bli gravid i 3,5 år tror jag att det blir, har börjat tappa räkningen. Men nu är vi gravid efter vårat första IVF försök, har inte så mycke symtom än men är väldigt trött och har mått lite smått illa idag. är i vecka 6+2. Har inte riktigt fattat att det finns en liten som håller på att växa där inne. Ska på vul 27/3 så det ska bli kul. Precis som Dimitra har jag kvar mitt Plus som jag går och tittar på i bland

• Dimitra
    tiidjej - vi ska kasta alla testerna idag är det tänkt för gårdagens digitala test har slocknat. Får se hur det blir med den saken

Crazy - såg du att vi har VUL samma dag? Spännande som tusan Vilken tid ska du få kolla?
  • Snice

Vi gav bort det första testet (taget i måndags) till min mans föräldrar (de fick det i ett påskägg). Det andra testet tog jag idag och det var så skönt att se plusset igen och det var ännu starkare än det första! Kommer nog behålla det ett bra tag!

Hur tidigt kan man se embryot på VUL? Jag har gått på behandlingar på Sophiahemmet och ska boka in tid där för att se med VUL. Jag har inte gjort IVF. Jag hade svårt att få ÄL, så jag behandlades med Pergotime och sedan med spruta Pregnyl för att få ägget att släppa. Detta var tredje behandlingen!

Svar på tråden Äntligen! Bebis i november 2008!