• pelagonia

Hur färgar man marsipan ?

Vill färga marsipan till en påsktårta..
    men hur gör jag ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Hur färgar man marsipan ?
  • Thessia

går att köpa färgad marsipan.... finns 3 stavar i förpackningen en grön, en röd och en gul

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Elias 070628 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mammatalman

riv marsioanen och blanda in några droppar karamellfärg och arbeta in till det blir en jämn färg

• pelagonia
    Thessia skrev 2008-03-20 10:31:12 följande:
    går att köpa färgad marsipan.... finns 3 stavar i förpackningen en grön, en röd och en gul
    Finns gul..har inte funnit i vår affär.
    Ninapina skrev 2008-03-20 10:31:00 följande:
    karamellfärg brukar jag använda
    Hur gör du då ?
  • pelagonia
    mammatalman skrev 2008-03-20 10:32:07 följande:
    riv marsioanen och blanda in några droppar karamellfärg och arbeta in till det blir en jämn färg
    ok..tack. Riva på det grövsta ?
  • Thessia

japp där fanns det gul... så slipper man färga och dona själv, skit bra men det är såklart lite billigare att färga själv med karamellfärg

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Elias 070628 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mammatalman

japp.. man kan oxå hoppa över det momentet och bara arbeta in färgen i en stor klump men det är jobbigare och svårare att få det jämnt. tänk på att marsipan kan innehålla gluten om det är nån allergisk som ska äta. mandelmassa fungerar oxå om man hellre vill det

• Tummen78
    mammatalman skrev 2008-03-20 10:32:07 följande:
    Det där var ett bra tips! Har knådat o knådat när jag har färgat min marsipan...ska göra så i fortsättningen!
  • MajaLinnéa

Tänk på att inte ta för mycket karamellfärg!
    Ett par droppar räcker rätt långt... bättre att börja med för lite och sen om marsipanen blir blek kan man hellre hälla i mer färg.

Svar på tråden Hur färgar man marsipan ?