ÅK INTE TILL SLAKTHUSET!! Födde på Stälje sjukhus för 2 veckor sen och det var det värsta jag varit med om. Jag hade gått över tiden med 14 dagar och skulle bli igångsatt,så det första som ända när jag kom dit var att hon som tog emot oss var väldigt otrevlig, sen blev jag igångsatt kl 08:00 och första tiden gick bra, dem tog hål på hinnorna så att vattnet gick och sedan började värkarna, problemet var bara det att min dotter låg med ansiktet uppåt så det blev en oerhört lång och jobbig förlossning, från kl 18:00 var jag helt öppen men min dotter ville inte komma neråt när kl var 21.00 så tycket dem att jag kunde prova börja krysta fortfarande hände ingenting, fick fortsätta krysta till kl 00:00 när dem bestämde sig för att prova sugklocka för att se om hon kunde rubbas, dem provade sug klocka på 4 värkar och ingenting hände, då efter 16 timmar skrek jag att nu får ni faan ge er, och jag fick göra ett akut kjesarsnitt. När snittet var fördigt vid 01:30 så låg jag på uppvaket, (jag var inte sövd), tänkte att jag skulle säkert ligga där i ca en timme, jag frågade hela tiden om min dotter och min man men ingen visste något, efter SEX timmar fick jag komma upp och se min dotter och fick då veta av min man att hon legat i kuvös under hela tiden, han hade även frågat om han fick komma ner till mig men det fick han inte. När vi kom till bb avdelningen så hade vi inte valt familjerum utan ett "enkelt", men min dotter slutade andas och blev helt blå vid tre tillfällen under dagen och sköterskorna sa bara att det är ingen fara med henne, jag bad dem att vi ville ha ett familjerum ändå pga att jag var livrädd att sova själv med min dotter när hon fick såna anfall och jag inte kunde ta mig ur sängen pga av mitt snitt,, jag sa att min man kunde sitta på en stol om det var så bara han fick stanna men sköterskan bara fnyste åt mig och sa att det inte fanns några familjerum och gick ut. Jag blev jätte ledsen och började grina och när hon kom in igen så bara ignorerade hon att jag var ledsen och nästan skrek åt oss att vi fick väl ta det här rummet då.. då fick min dotter ett nytt anfall och jag sa gråtande att jag ville tala med deras chef, hon sa att det inte fanns någon chef/ansvarig på helgerna sen gick hon ut.. min man fick ta med sig våran dotter ut för att få tag på barnläkaren som jobbade då och efter hans bedömning så fick vi åka med ambulans upp till huddinge istället och det var det bästa som kunde hända, där var dem helt underbara, jag hoppas att du väljer ett annat sjukhus för nästa gång kanske det går ännu värre.. dessutom hade dem mage att skicka en räkning på 320kr för ett familjerum som vi inte äns fick ju...