*När kan man börja ge små smörgåsbitar?
När kan man börja ge små smörgåsbitar? Ger man vitt bröd typ bröd som man rostar, eller kan man ge nåt annat. Vad ska man ha på i så fall? Tindra är 6 månader (idag tiden går fort) och hon äter små rån.
När kan man börja ge små smörgåsbitar? Ger man vitt bröd typ bröd som man rostar, eller kan man ge nåt annat. Vad ska man ha på i så fall? Tindra är 6 månader (idag tiden går fort) och hon äter små rån.
Jag ger småbitar av det brödet vi råkar ha hemma! helst med leverpastej
nån mer???
Prova du...Zack var nog 7 mån eller nåt, han älskar bröd. Han får några bitar att pilla med, de håller han fast i knuten hand, och så stoppar jag i honom små "fågelbitar"....Mums...
puffar, vill oxå veta när man vågar ge en rån eller brödbit så de käkar själva?så de inte sätter vi halsen.
Vi gav Fabian mörkt bröd i småbitar från det han var sex månader.
Vi gav Fabian mörkt bröd i småbitar från det han var sex månader.
ooops. råkade bli två ggr.
puffar upp
Rån började jag nog ge Alva när hon var runt 5 månader. Rånen blir så mjuka när de suger på dom så riksen att sätta i halsen tror jag inte är så stor! Alva har iallafall aldrig satt i halsen, vet inte hur det är med er små bebbar??
vi har gett lucas 7½ månad bröd några ggr men än så länge klöker han mest...... (trots att det är smmmååååå bitar), rån och kex har han fått från ca 6 månader..... har aldrig satt i halsen el klökts av det!
vi gav filip rån från det han var drygt 4 månader, smörgås fick han från kanske 5 månader. Vi ger typ vitt formbröd, eller annat vitt bröd.
K
Jag tycker inte att du ska rosta brödet, det blir nog lite för hårt för en 6 månaders bebis. Vitt formbröd är bra att ge till en början. Leverpastej tycker jag är ett bra pålägg.