• LaPetau

Anställd 75%, sjukskriven 50% ?

Undrar om nån skulle kunna hjälpa mig med detta. Jag är fast anställd och jobbar 75%. Idag var jag hos läkaren på MVC och kommer från o med idag vara sjukskriven 50%.
    Vad innebär det för mig som har en tjänst på 75%? Kommer jag jobba 50% av 100% eller 50% av 75%? Någon som vet?

• Svar på tråden Anställd 75%, sjukskriven 50% ?
  • Merveilleux

Om du ska vara sjukskriven 50% så ska du väl jobba 25%? Eller fattar jag fel då? =)

Dum är den som gör sig dum...
  • Me o Mike

ja du ska väl då jobba 50% av dina 75%.. Alltså 37,5% ska du jobba.

• Me o Mike

eller det låter ju logiskt eftersom du bara är anställd på 75%!?

• Mozarts Nachtmusik

en sjukskrivning räknas så många % av tjänsten
    ( som mullenuh sa)
    75% / 2 = 37,5 %
    du jobbar alltså 50% av din tjänst o är sjukskriven resten

julmust is the shit!
  • fjomsan

Tror du blir sjukskriven 50% av heltid och att du då ska jobba 25%...

• Me o Mike

?? hur går det ihop?

fjomsan skrev 2008-03-20 14:19:06 följande:
    Tror du blir sjukskriven 50% av heltid och att du då ska jobba 25%...
  • Juleja

Jag vet att det betyder 50% av din tjänst. Alltså 37,5% ska du jobba. Jag har varit sjukskriven i stort sett hela graviditeten i allt mellan 25% och 100%. Har kollat med både arbetsgivare och FK. Det räknas alltid utifrån din tjänst. Så 75% sjukskrivning innebär 75% av din tjänst och inte heltiD, som man kanske kan tro, om man nu har anställning på 75%.

• squashen

Vet oxå att det betyder 50% av dom timmarna du är anställd på. Blev själv sjukskriven i dag 50% å jag jobbar 31h i veckan, alltså ska jag jobba 15,5h i veckan..

• CeeJay

Du och din läkare borde diskuterat det, hur mycket KAN du jobba? Du är alltså sjukskriven 50% av din arbetstid och ska då jobba hälften av dina timmar dvs 37,5%. Pratade ni inte om varför du är sjukskriven, hur mycket du kan arbeta och hur mycket du bör vila?

• kaaarin

du ska jobba 50% av dina 75%, jag är sjukskriven för samma. jobbar 3h om dagen

• LaPetau

Tack för alla svar. Jag fattade också det som att jag skulle vara ledig 50% av mina 75% men sen sa läkaren att det inte spelade någon roll att jag jobbade 75%, det räknades ändå på 100%. Hon sa att min arbetsförmåga var nedsatt till hälften. Jag har ett stressigt jobb med mkt nätter/kvällar och tunga lyft och har börjat få smärtsamma sammandragningar. Får väl vänta och se tills sjukintyget kommer hem till veckan.

• Karriärmamman

Du ska jobba 50 % av dina 75 %!

sjukskrivningen grundar sig alltid i din tjänstgöringsgrad, som är 75 %
    /A

Svar på tråden Anställd 75%, sjukskriven 50% ?