• Pantalaimon

Påskägg till 3 åring

Min syster blev för ett par veckor sedan sambo med en kille.
    Till saken hör att hennes kille har en dotter på 3 år som vi alla förälskat oss i, helt underbar är hon.
    Nu vill jag som sagt köpa ett påskägg till henne, men vad ska jag lägga i?

Jag har ett litet gosedjur i form av en kyckling men jag tänkte i godis.
    Vad kan man ge en 3 åring? Choklad, skumgummi eller annat?
    Då jag inte har egna barn är ju detta nytt för mig

Några tips?

• Svar på tråden Påskägg till 3 åring
  • Linda365

Min 3 åring äter allt möjligt godis. Inte hårda karameller dock.
    Choklad och skum är väl en jätte bra ide. Kanske någon klubba oxå.

• Pantalaimon

Jag tänkte lägga i dom där små chokladen som är perfekta för barn.
    Lite färgglada marschmallows (lite stavfel tror jag) och kanske Smarties.
    Men ska jag ta stora eller små Smarties, vill ju inte att hon ska sätta i halsen...

Klubba var en bra idé, hade jag inte tänkt på

• Empan81

Är du säker på att de introducerat godis då?? Kan ju bli känsligt om hon aldrig ätit det He he

• Lotlas

Som sagt, kolla först att hon får äta godis. Vi ska ge våra syskonbarn strumpor, blomfrön (gjorde succé förra året), kulor (större barn) och fina hårspännen. Kanske att vi petar i lite godis också, men bara några bitar.

• Pantalaimon

Jo dom har introducerat det till henne
    Det var jag snabb med att kolla upp, den enda ordern jag fått är att inte handla för mycket till henne.
    Men man kan ju bara inte låta bli
    Jag har även köpt en liten målarbok med kritor till henne.
    Min syster tycker det räcker, men det är ju påsk så lite påskgodis måste hon ju ha

• Pantalaimon

Lotlas:
    Det där med blomfrön lät ju jättekul.
    Vad brukar du då ge? Blommor eller grönsaker?

• Lundby87

köp annars lite större godisar så säger man te att äta försiktigt och tugga ordentligt. säger min far till min lille bror funkat hitils. 3 år

• Pantalaimon

Jag såg själv nu hur knasigt mitt inlägg blev, blomfrön är ju självklart blommor.
    Frågan ska ju vara om du även ger fröer så dom kan så grönsaker?
    Jag är rätt förvirrad idag...

• lollajapp

Marschmallows skulle jag nog undvika att ge till en tre-åring då de kladdar ganska mycket, men annars så tror jag nog att du stoppa i det du tänkt.

Mina pojkar ska få (6 och snart 3 år gammla):
    Varsin klubba, chockladägg, lite smågodis och en liten leksak i sina ägg mer än så behövs inte.

• Empan81
    Pantalaimon skrev 2008-03-20 14:29:13 följande:
    Lotlas:Det där med blomfrön lät ju jättekul.Vad brukar du då ge? Blommor eller grönsaker?
    Kattgräs eller nåt som är "snabbväxt" Annars tappar de nog tålamodet
  • lollajapp

Krasse brukar gå fort att odla.

• Lotlas
    Pantalaimon skrev 2008-03-20 14:29:13 följande:
    Lotlas:Det där med blomfrön lät ju jättekul.Vad brukar du då ge? Blommor eller grönsaker?
    Förra året delade KappAhl ut gratispåsar med "busfrön", d.v.s. blandade sommarblommor. De fick varsin påse och sådde dem i balkonglådorna. Det blev jättefint och de var så stolta över sina blommor! De var då 6, 3 och 1 år gamla. I år har vi köpt en större påse med blandade sommarblommor som vi tänkte att de får dela upp i lådorna.

3-åringen var väldigt fascinerad av hur de där små fröna blev blommor! Han förklarade och berättade för oss hur det går till. Jag tror inte att det måste vara något snabbodlat. Om man talar om för dem att det tar lång tid, man ser ju ändå att det växer och växten förändras ju lite varje dag.

"Blomman för dagen" ska visst vara lättodlad har jag hört, men inte provat själv. Det är en slingerväxt som växer snabbt.
  • PETRA 73

Köp ett kinder ägg o sen en målarbok

Svar på tråden Påskägg till 3 åring