• Anonym (Uthyrare)

Hur gör man med grannens barn (ersättning)

Vi tar det från början:

Vi köpte ett hus 2007, tyvärr måste jag säga ingick en familj i huset på våning 2. En mamma med tre barn hyr nu utav oss. Vi sade till upprepade gånger till mamman att barnen förstör eternitplattorna med de hårda sparkar de gör med bollarna. Inget hände och det forsatte. Nu fick jag nog när ytterligare en plattaär trasig. Sa till på skarpen att nu får inget bollspel förekomma där utan anvisade en plats 30 meter bort på andra sidan tomten. Vad hittade jag idag jo, pojken sparkade boll där igen. Givetvis pep han iväg illakvikt då han såg mig.
    Nu kommer två frågor.
    1, Hur skall vi få barnen att förstå??
    2, hur skall dom ersätta?
    Dessa plattor med volang finns ingenstans, inte ens begagnat. Vi måste alltså byta allt mot asbestfri minerit i stället för eternit.

Tro inte fel det är inte två eller tre plattor dom skadat snarare 20 plattor som är totalt förstörda.Inte bara en spricka eller så.

Barnen tycks inte lyssna på vare sig mamman eller oss. Hur gör vi nu då??

• Svar på tråden Hur gör man med grannens barn (ersättning)
  • Merveilleux

Är det klart att ungarna förstört plattorna så kräv ersättning på något vis. Men hur ungarna ska fatta är väl kanske lite svårare... =)

Dum är den som gör sig dum...
  • Birgitta2

När barn har sönder saker så får föräldrarna ersätta. Det är inte mer med det. Vare sig barnen lyssnar på mamman eller inte så är föräldrarna totalansvariga för sina barns förstörelse. Det blir att skriva räkning till dom. Och om dom inte betalar så är det kronofogen. Eller... avhysning från lägenheten.

• Anonym (Uthyrare)

Vet ju inte vad vi kan kräva dom på när det inte ens finns såna plattor längre. Nu måste vi byta hela klädseln på huset för att få det enhetligt

Hur skall man räkna ut kostnaden att kräva dom på??

• Suskiv

Anonym (Uthyrare) skrev 2008-03-20 18:20:25 följande:

Vet ju inte vad vi kan kräva dom på när det inte ens finns såna plattor längre. Nu måste vi byta hela klädseln på huset för att få det enhetligt Hur skall man räkna ut kostnaden att kräva dom på??
    Ja då får de väl bekosta bytet av hela husets klädsel.
Svar på tråden Hur gör man med grannens barn (ersättning)