• Anonym

*Jag är anonym för att det här är

Jag är anonym för att det här är ett mycket känsligt ämne för mig.

Jag har sammanlagt fem fotvårtor. De två största har jag haft i sju (!) år, de andra har kommit efteråt. Eftersom läkaren sa åt mig då först att de försvinner av sig själva så vänmtade jag... i fem år. Resultat: två mindre forvårtor hade kommit till. Så sen började jag behandla:
    Vårtmedel från apotek
    Plåster
    Tea Tree Oil
    Nagellack
    Hårspray
    Wartner
    Frysa hos läkare
    Banaskal
    ...
    Inget har hjälpt.
    Har försökt i två år att bli av med dem. Resultat. En ny fotvårta.

De stora vårtorna har dessutom börjat ge mig besvär, kan inte gå ordentligt längre..

Vad ska jag göra?

Jo, laser har jag inte provat, men just nu har jag inte ens råd att prova det och är det någon mening med det ens?

• Svar på tråden *Jag är anonym för att det här är
  • sweetaly

men om huslakaren skriver remiss for laser sa kostar det val inte(inte sa mkt iallefall)

• Selma73

Jag hade vårtor både på händer och fötter. Ja det är nog 8-10 år sedan.
    Men då hade apoteket ett brunt "plåster" man klippte till en bit som täckte vårtan och tryckte fast. Efter ett par dagar hade medlet i plåstret löst upp vårtan och kvar fanns en grop i huden. Vet inte om den finns idag... kanske var det hälofarligt för att det var effectivt...?

• turia

jag hade en elak inomjording dock..
    Jag gav mig FN på att den skulle försvinna.
    1.Jag tog ett vasst föremål o petade lite så det börja blöda
    2. Penslade på vårtmedel
    3. tejpade över med sån där tejp på aluminiumrulle.

Jag upprepade denna prossedur 2 veckor o vips hade den krypit tillbaka där han kom ifrån!

Konsten är att kväva de små gynnarna!!
    Ge inte upp!

• Anonym

Det är jobbig med fotvårtor har själv haft problem med dem under många år men till slut sökt jag mig till en klinik som frös bort vårtan och den har inte kommit tillbaka, det är väl ca 3 år sen jag frös bort så den metoden var effektiv på mig i alla fall.

Vart det finns kliniker som gör detta där du bor är ju lite svårt eftersom jag inte vet vart du bor. Själv bor jag i Skåne och kliniken jag gick till var i Lund och det var inte speciellt dyrt heller 300 kr om jag minns rätt för att bli av med ett störande objekt under foten.

Hoppas att det var till hjälp.

• Carenya

Jag hade fotvårtor i många år och testade också det mesta för att bli av med dem. Mot slutet var hela hälen på ena foten en enda stor vårtkoloni

Det som till slut gjorde susen var följande:

På kvällarna:

Blöt upp huden i varmt fotbad i ca 15 minuter.

Fila på vårtorna med en fotfil tills det börjar blöda.

Ta en desinficerad pincett och ta tag i de mörka vårtrötterna som har kommit fram. Dra så att de lossnar så gott det går.

Pensla hela området med ACO vårtmedel stark. Även ställena som blöder. Det svider som tusan och under nätterna kommer det att klia ohyggligt mycket. Så mycket att du kommer att vakna och tro att du inte står ut.

Upprepa behandlingen varje dag tills vårtorna är borta. Mig tog det ett par månader, men sen har de inte kommit tillbaka.

Lycka till!

• Nyfiken gul

MASKROSOR!!!

Den vita saften från maskrosbladen eller blommorna!!

Stryk på 3 ggr om dagen ca, sov med ett par tunna strumpor på för att inte gegga ner sängen...

Efter någon vecka är det borta!!

Jag gick med munherpes o vårtor i flera ÅR men provade maskrosor av en slump o allt försvann!!

• Anonym

Jag testade ju det här med silvertejpen som rekommenderades för några månader sen här på FL. Jag kan ju säga att det har INTE hjälpt.
    Mina vårtor är också fruktansvärt envisa. Har testat stark vårtmedel, och i stort sett alla huskurer som finns.
    Jag ska nog ta tag i det och prova hos en riktig läkare nu. Synd att det inte funkade för dig, hoppas bara att mina inte är lika envisa.

• Lilla Linnéa

Min dotter fick en vårta på foten när hon var 1 år. Till så må barn får man inte använda vårtmedel. Jag filade och filade och filade tillslut försvann den. Men det tog ett tag.

• Lilla Linnéa

Har hört att man ska trycka en rå potatis mot vårtor men hur pass mkt det hjälper vet jag ej.

Svar på tråden *Jag är anonym för att det här är