när tidigast kan man börja med miniform?, vid en månads ålder??
tycker ni att miniform hjälpte era barn vid kolik??
tycker ni att miniform hjälpte era barn vid kolik??
vi börja när han va 3 v tror ja, har gått bra. tyckte inte att de hjälpte mer än nån v eller så. nu ger vi sempers magdroppar me. de verkar hjälpa jätte bra.
tack för svaren
var köper man sempers magdroppar, när började ni ge det? när får man börja ge sempers magdroppar då??
kolla på flaskan o sempers kan man ge fr födslen. finns på apoteket, kosta runt 170 kr. vi har gett de i ca en v nu o han har blivit mkt lugnare. vi ge både minform o sempers. hoppas de hjälper..
hejsan
sempers har komit ut med liknande droppar som e suveräna. jag börgade med dom när min dotter va 1 månad och dom funkar. dom säljs på apoteket
jag började ge minform igår och det verkar hjälpa henne att få upp luften, lättare för att rapa och fisa...hon har sovit bättre, så skönt.
det går bra att använda även till för tidigt födda väl då de väger ju inte lika mycket som normalfödda???, hon är född 5 veckor för tidigt och är snart 4 veckor
är det så det ska hjälpa att det gör så luften lättare kommer upp genom rapar och fisar, eller det ska helt ta bort luften i magen?
vad bra sempers magdroppar finns på apoteket.
JESS
men ger du miniform och sempers samtidigt, tar du varannan gång då?
sempers ska man bara ta en gång om dan. vi fick rådet av bvc att ta samtidigt men att inte ta miniform varje gång. ca 2-3 gånger om dan o sempers då en gång..
ok, tack för svaret
men där står inte vad som händer med luften, det står Minifom lindrar kolikbesvären genom att bryta ner skum och bubblor som orsakas av nedsvald luft. Minifom verkar direkt på gasansamlingarna i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen.
men vad händer då, bryts luften ned så det inte ska komma rapar eller det ska göra det lättare för barnet att rapa upp luften?
tycker ni att era barn rapar och fiser mera när de får miniform??
tycker vår dotter får lättare för att rapa när jag ger miniform, så luften kan komma upp lättare.
om ja förstått de rätt så e det för att liten lättare ska fisa o rapa. det gör harry iaf. sen vi börja me sempers så fiser han jätte mkt, o e lättare att rapa.
miniform funkar inte så bra för oss. det bliv bättre i början men sen som de va innan. nu har vi ju bara använt sempers i ca en v men tycker att det är stor skillnad jämfört me miniform.
hur ofta kan man ge miniform? det står att man kan ge varje gång hon ska äta, men om det bara är en halvtimme eller en timme mellan hon vill äta ibland, ska man ge miniform då oxå?
tack för alla bra svar