• Liten Björn

Är det ok med hängbyxor i skolan?

I dagens aftonbladet kunde man läsa om 12årige Alexander som inte fick äta i matsalen för att de ansåg att hängbyxor är ohygieniskt. Vad tyker ni? Är det ok eller med hängbrallor i skolan och i så fall varför/varför inte?

Artikel:www.aftonbladet.se/nyheter/article2090566.ab
    Min åsikt i frågan:www.divinavictoria.blogspot.com

• Svar på tråden Är det ok med hängbyxor i skolan?
  • jennie ellie

Nej, tycker inte det är ok någonstans alls

• T T

Det är helt ok med hängbyxor..

• Cailleach Beine Bric

Jag anser att det är upp till varje skola att ta ställning till. För att det ska fungera behövs det dock skrivas in i värdegrunden, så att all personal och samtliga elever vet vad som gäller.
    Själv är jag skeptisk, liksom till mössförbudet på många skolor.

• Earth Angel

Varför skulle det vara ohygieniskt?

Det är klart det är ok. Tycker det skulle vara väldigt tråkigt om skolorna ska bestämma hur folk ska se ut = skoluniform.

• Bigmamajama

Det kallas vett och etikett som vissa föräldrar tydligen missar i uppfostran av sina barn.

• lia76

Jag tycker det ser såååå styggt ut!

Men det är väl dagens mode...
    Bara att stå ut, men man vill gärna gå dit och dra upp byxorna på dem när man ser dem i en matkö eller så
    Måste kännas otroligt obekvämt!
    Tycker iallafall jag då byxorna halkat ner en bit

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Earth Angel

Och precis som ngn annan i tråden påpekade så kan det inte vara ok med vissa kläder och inte ok med andra. Då är det bättre att alla har likadana kläder.

• Earth Angel

vett och etikett?

Vem är det som bestämmer vad som är rätt eller fel vad det gäller utseende?

Bigmamajama skrev 2008-03-20 18:40:04 följande:
    Det kallas vett och etikett som vissa föräldrar tydligen missar i uppfostran av sina barn.
  • T T
    Bigmamajama skrev 2008-03-20 18:40:04 följande:
    vad har hängbyxor och uppfostran ,med varandra att göra..Så länge man beter sig på ett bra sätt så ska ingen lägga sig i hur man klär sig..
Svar på tråden Är det ok med hängbyxor i skolan?