• Anonym

Min 20 månders fick en byro över sig idag.

Detta passar inte under depression jag vet men jag känner mig väldigt nere och dum! Vill gärna vara anonym.

Jag stod i köket höll på att diska, barnen var inne på rummet och lekte som vanligt.
    Den stora kom ut i köket och där efter hör jag n smäll och skrik.
    Släpper allt och rusar in.
    Först ser jag honom inte hör bara skriket(fattade ju att han var där under).
    Som tur var så låg en madrass på golvet så han trillade på denna så det blev inte hårt mot hårt.
    Får upp byron och sedan åkte vi till akuten direkt.
    Allt såg bra ut som tur var och han har inga märken eller verkar ha ont.
    Jag vet att jag inte kan vara överallt och olyckor händer men jag käner mig värdelös och blev skit rädd!

Så nu skruvade jag fast byron + 2 andra mindre bokhyllor i väggen på deras rum.
    Glad att det gick bra han kunde ju skadat sig regält det är ingen lätt sak.

• Svar på tråden Min 20 månders fick en byro över sig idag.
  • Hannah76

Olyckor händer hur man än försker att säkra sig mot dem. Tippskydd är superbra att ha på de flesta möbler, men jag tror inte att många har det.
    Skönt att det gick bra.

• Anonym

varför skaffar inte folk tippskydd innan olyckan är framme? allt hemma hos hos sitter fast i väggen och det gjorde vi innan år dotter kunde gå!

• Anonym
    Hannah76 skrev 2008-03-20 19:48:33 följande:
    Olyckor händer hur man än försker att säkra sig mot dem. Tippskydd är superbra att ha på de flesta möbler, men jag tror inte att många har det.Skönt att det gick bra.

Ja det är skönt att det gick så br adet gjorde.

Anonym skrev 2008-03-21 15:54:47 följande:
    varför skaffar inte folk tippskydd innan olyckan är framme? allt hemma hos hos sitter fast i väggen och det gjorde vi innan år dotter kunde gå!
    Tippskydd är jätte bra och jag tror många tänker på det men som ovanstående skrev så är det nog inte så många som har. Jag känner ingen i min omkrets iallafall.
    Tyvärr så är man alltid efterklok och då brukar ju olyckan redan hunnit fram men nu är det åtgärdat och det är huvudsaken.
  • Anonym

Näe men bara för att ingen man känner inte ar det så är det ingen ursäkt för att man själv inte ska ha det!
    Vi har som sagt tippskydd påa llot fastän vänner inte är lika petiga. Vi skiter fullständigt i deras åsikt, det är de som är oansvariga och vi gör då inte likadant.

På Ikea uppmanar de att man ska sätta tippskydd på alla möbler över 70cm!

En del säger: amen, byrån är så tung, den välter h*n aldrig. Nej visst, den är tung, tror man inet tänker så när den tunga byrån kommer över barnet. Och är en byrå till för att klättra på?Svar: Nej. Slutsats: alltså kan en byrå välta även om den är tung!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-23 22:05:01 följande:
    Näe men bara för att ingen man känner inte ar det så är det ingen ursäkt för att man själv inte ska ha det!Vi har som sagt tippskydd påa llot fastän vänner inte är lika petiga. Vi skiter fullständigt i deras åsikt, det är de som är oansvariga och vi gör då inte likadant.På Ikea uppmanar de att man ska sätta tippskydd på alla möbler över 70cm!En del säger: amen, byrån är så tung, den välter h*n aldrig. Nej visst, den är tung, tror man inet tänker så när den tunga byrån kommer över barnet. Och är en byrå till för att klättra på?Svar: Nej. Slutsats: alltså kan en byrå välta även om den är tung!

Hmm jag skyllde inte på att ingen i min/vår omgivning har det utan bara nämnde det.

Ärligt så var det inget som jag hade tänkt på innan och jag tänkte inte att det aldrig händer.

Har barnäkrat det man kan här hemma förutom det.

Svar på tråden Min 20 månders fick en byro över sig idag.