• miliasmamma

Snygga våtrumstapeter?

Vart hittar man snygga våtrumstapeter? Har tänkt mig något mörkgrått nedtill som ser ut som kakel/klinker och sedan ljusgrått upptill. Någon som vet några snygga?

• Svar på tråden Snygga våtrumstapeter?
  • skojsan

puffar, för jag undrar samma sak...

• Noctis

Varför inte köra på vanlig enkel vit våtrumstapet och måla själv?

Har ingen som helst aning om var man kan hitta snygga våtrumstapeter.

• Flaxa1

Haha, här är en till som undrar samma sak ... någon som vet på ett ungefär vad det kostar att måla?

• miliasmamma

Antar att de flesta lägger kakel och klinker, bara jag som känner mig lite för fattig för det :) Har hittat lite på parketts hemsida som kanske är intressant iaf.

Hur som helst kan det inte bli sämre än det är nu, i mitt fall iaf. Hoppas att ni hittar något som faller er i smaken :)

• 3 gossar

Det finns gott om olika badrumsmattor i olika mönster o färger. Kolla tex tarkett.se eller forbo.se. Hittar du inget där så kan du alltid åka till en återförsäljare och titta.
    Hittar du ingen matta som faller i smaken kan man tex lägga klinkers på golvet o väva väggarna

• Tezzan

Sök på Tarkett, Armstrong och Forbo så kanske ni hittar något ni gillar. De har våtrums mattor för golv och väggar

• Karisma

Vi har lagt in matta i badrummet, tycker själv den är snygg.

På golvet är det en svart matta, ser ut som sten, på väggarna är det ett diskret mönster, men ändå mönster över hela tapeten. Är små medaljoner. Färg, gissar lila, men skulle jag ha mkt gått i badrummet ser det mer grått ut ochlila så ser det mer lila ut.

Tycker själv det var ganska billigt.

Kram K.

• Anna Panna

Hejsan! När vi renoverade badrummet för ett år sedan i vårt "nya" hus så hade vi inte tid att kakla och inte pengarna heller. Våtrumsmattan som var på golvet var neutral och OK så den behöll vi. Vi kollade upp vad det skulle kosta att byta våtrumsmatta på väggarna, litet badrum på 5 kvm, då vi själva skulle göra allt underarbete. Det skulle kosta 10.000 inkl material och arbete (fast vi skulle göra det mesta själva!!!). Det tyckte vi var för mycket för de "tapeterna" som vi hittade. Vi gjorde då i stället som så att vi satte våtrumsväv och målade i exakt den färgton vi själva tyckte om.
    Detta blev billigt jämfört med våtrumsmattan på väggen och jättefint enligt oss själva. Vi kan även byta färg om något år ifall vi tröttnar och då kostar inte det någon större summa att få ett "nytt" badrum.

• Karisma

Ska ta och lägga in bilder i galleriet.

Medaljong tapeten är mer diskret än den ser ut att vara på bilden. Finns även m svart bakgrund och vita medaljonger.

Kram K.

Svar på tråden Snygga våtrumstapeter?