• majsan26

* någon här som jobbar på Statoil?????Eller

någon här som jobbar på Statoil?????Eller på någon annan bensinmack? Jag har fått ett sommarjobb på Statoil men jag tycker väl att lönen är sååå låg 75 sek innan skatt, med lite OB efter 19.00 och helger.

Är inte det alldeless för lite, vad tycker ni?

Jag funderar på att tacka nej, ...:(

• Svar på tråden * någon här som jobbar på Statoil?????Eller
  • pucken

oj, jag tyckte det var ganska lite. jag får 95/h innan skatt, sommarjobbar på lager. men du, det är ju bättre än inget =) finns de som inte får jobb alls.

• Fru Indosaurie

oj jösses. Himla lågt. Fast absolut bättre än ingenting. Fast klarar man sig på ingenting så..

• Troll20

Jag har jobbat på Statoil som timaställd, men det var mer än 5 år sedan. Jag hade då 89 kr, men det var ju ett tag sen.

De har kollektivavtal o går efter dessa, så det beror ju lite på vad du gjort förut och hur gammal du är.

Är du inte nöjd så får du väl löneförhandla. Tycker det är bättre än ingenting. Det är ju bara ett sommarjobb.

• Nattsaga

Ja det är ju bättre än ingenting. Jag jobbar som personlig assistent och får 84 kr tim. och tycker det är lågt :/ men får du inget annat jobb så tycker jag du kan ta det.

• LadyMarmalade

Det är jätte dåligt tycker jag ...jag jobbar på et demens boende och har beroende på var jag jobbar mellan 89-95 kronor i timmen + ob osv helt utan utbildning

• pucken

men får du inte typ 13 % semesterersättning? det får jag. kom på det nu =)

• LadyMarmalade

mmm just ja det får jag med direkt varje månad

• GladaVirre

jätte dåligt betalt tycker jag.. ett rätt riskabelt jobb i sig, på nätterna osv...
    Jag jobbar inom vården och tjänar 87 kr tim,. utan utbildning

• LadyMarmalade

lite trist egentligen eftersom det innebär att man inte har rätt till sem

• Evil In A Closet

Du det var riktigt dåligt. Är du dessutom 26 år så är det nästan löjligt. Jobbade som fastighetsskötare när jag var 18 och tjänade 80 kr i timmen och det var 12 år sen

• majsan26

alltså, det är det jag menar...Jag jobbade på McDonald's och fick 80 i timmen, hur kan det vara så dåligt betalt här??? kan det ha att göra emd att det är sommarjob???

men tack ändå, nu har jag fått det bekräftad att det var lågt...väldigt lågt:(

• ThereseLaurin

kolla transports avtal det är det avtaletr de har i alla fall statoil här

• CB72

TS- Dom går efter sin lönelista. Om du inte har någon erfarenhet i detta arbete. så ligger du i rätt löneklass..

Jag ligger på 97,83 tim, men sen så har jag också utbildning inom detta + att jag har jobbat på en anna mack i 3 1/2 år tidigare....(Jobbar åt en konkurrent åt Statoil )

När jag började att jobba åt den macken jag jobbade åt tidigare så låg jag på 72:- tim men det är ju nu över 3 år sedan...Å, det var utan utbildning. Jag fick sedan en utbildning via den stationen som dom stod för.. Efter det så får man betalt...

Så det har inget med att man är bara sommarvikarie. Jag är det nu å har 97,83 tim..............

• LillaÄrtan

Jag har nästan 94:-/h sedan 12:-/h semesterersättning. Sammanlagt 106 i timman o sedab skatt på det, jobbar inom vårdenoch är vårdbiträde.
    Jobbade som telefonist för 2 år sedan och fick då 67:-/h, men hur som helst blir det ju pengar

Svar på tråden * någon här som jobbar på Statoil?????Eller