• Beckah82

Ålder då ditt barn började dricka läsk (flera barn; den som fått tidigast)

Om du har flera barn som börjat i olika åldrar, rösta på den som började tidigast.

Omröstningen gäller alltså när de fick börja dricka läsk...inte om de hittat/snott/fått utan din vetskap och tillåtelse.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-21 00:25
    Ger du dina småbarn sötade flingor? (Honungspuffar/frosties osv)
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m30923230.html

Ger du dina småbarn sötad yoghurt/filmjölk? Tex Yoggi
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m30923333.html

Ger du dina småbarn sylt på tex filmjölk/gröt/pannkaka?
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m30922854.html

Ålder då ditt barn började äta godis (flera barn; den som fått tidigast)
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m30918169.html

Ålder då ditt barn började äta snacks (flera barn; den som fått tidigast)
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m30918368.html

Ålder då ditt barn började dricka läsk (flera barn; den som fått tidigast)
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m30918443.html

Ger du dina småbarn lightprodukter?
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m30923656.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ålder då ditt barn började dricka läsk (flera barn; den som fått tidigast)
  • FridaE

Min son som snart är 3 år har fått smaka men han tyckte INTE om det.

• kolakaka

runt 1½ år var det nog som tidigast, första barnet var närmre tre men syskonen tidigare, inte så lätt när brorsan får...

• Kakan83

Vet inte om jag ska strunta i att rösta...Sonen är iaf ett år och har inte fått läsk än. Hoppas att vi kan hålla det borta 2-3 år till.

• Pormoicheia

Alltså. Sonen har fått lite om vi har haft hemma och vi "festat" till det och han är 1½ år.

Men om man kan kalla det att han "dricker läsk" vet jag inte.
    Jag menar.
    Vi dricker läsk ibland när det är något speciellt (påsk=påskmust, jul=julmust, kalas och liknande).
    Men det är väldigt sällan och när jag tänker på uttrycket "att dricka så krävs det för mej att det förekommer oftare än  varannan eller var tredje månad.

Men om du menar från vilken ålder vi tillät läsk så fick han smaka första gången strax efter han fyllt 1 år.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Sailor

Min son är två och han kommer inte få smaka på läsk förrän han börjar skolan. Helst inte ens då.

• Beckah82
    Pormoicheia skrev 2008-03-20 21:33:53 följande:
    Alltså. Sonen har fått lite om vi har haft hemma och vi "festat" till det och han är 1½ år.Men om man kan kalla det att han "dricker läsk" vet jag inte.Jag menar.Vi dricker läsk ibland när det är något speciellt (påsk=påskmust, jul=julmust, kalas och liknande). Men det är väldigt sällan och när jag tänker på uttrycket "att dricka så krävs det för mej att det förekommer oftare än  varannan eller var tredje månad.Men om du menar från vilken ålder vi tillät läsk så fick han smaka första gången strax efter han fyllt 1 år.
    Det räknas absout.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Rulltrappa

vi har aldrig lask om vi inte har planerat att grogga, men DET gor vi definitivt inte med nagra vakna barn i narheten sa nagon laskdebut lar ju ske i nagon annans hem.. daremot fick min son smaka saft forsta gangen nar han var 13 manader och sjuk.

• Pormoicheia
    Beckah82 skrev 2008-03-20 22:55:36 följande:
    Det räknas absout.
    OK, då röstade jag rätt
    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • tristania
    varför börja med sån skit överhuvudtaget?
  • mamma2004

Min dotter fick smaka när hon var ca 2år, men hon tyckte inte om det och gör fortfarande inte. Hon gillar inte när det bubblar. Hon är 4 år nu. Sonen är 2 år och har fått smaka ett par gånger, men bara några munnar. Han tycker om det och kallar det för juice. Men han kommer inte att få dricka ett helt glas på länge. Han får smaka vårat, men inte i egen mugg.

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
Svar på tråden Ålder då ditt barn började dricka läsk (flera barn; den som fått tidigast)