• Anonym (m)

fråga om babybox från babyproffsen

Tänkte höra om någon vet om man kan göra så här t ex min syra skriver i sina personuppgifter sen åker till babyproffsen och tar ut en babybox fast hon inte är gravid kan dom kolla de på datan eller nånannan stans ?

• Svar på tråden fråga om babybox från babyproffsen
  • Hugos    mamma

man får ju inte hämta ut den fören man e i 6 mån & då syns de ju att man e gravid

• Lina med Liten

Tycker du innehållet är så spännande så du vill ha 2st

**Älskade lilla Thea**
  • Pirog

Det får ju vara max 3 månader kvar till födseln, brukar synas att man är gravid då. Bäst hon lägger en kudde under tröjan då;)
    så mycket är det inte i boxen,men tror inte att de kollar det.

• Anonym

Jag fick min box då vi väntade barn, fast jag ej var gravid kroppsligt!

• Anonym (??)

Nu får man ju en blöjhink helt gratis med babyboxen så det är ju såklart lite frestande det fick man inte för ett halvårs sen såklart när jag fick min lilla.

• Thalis

Jösses!
    Så märkvärdigt är inte boxen att jag skulle göra mig besväret att luras!
    Är det hinken du vill ha så kan du få min!

Bättre ensam än i dåligt sällskap
  • ADJ

men om det nu e så att fadern och jag inte bor ihop har han då inte rätt att få samma erbjudande som mig och hämta sin egen beby box ?????? bara undrar då det är så i mitt fall....

• Pirog

beror väl på villkoren från företaget. gå in på www.pampers.se och kolla. finns väl ingen rätt att få något från privata företag.

ADJ skrev 2008-03-21 11:24:39 följande:
    men om det nu e så att fadern och jag inte bor ihop har han då inte rätt att få samma erbjudande som mig och hämta sin egen beby box ?????? bara undrar då det är så i mitt fall....
  • Anonym (?)

Hmm nu har nog inte jag hängt med alls här så nu låter väll jag något dum.
    Finns det nåt man kan få hämta gratis på babyproffsen om man är gravid?

• cloudberry79

Ja, det är en box med lite prylar.

Jag hämtade min box när sonen var tre månader, de var slut när han föddes, så nästa gång jag hade chans att hämta ut den så var han för stor för innehållet... Enda grejen vi kan använda är matskål med sked.. Blöjorna var för små, kupongen gäller bara småblöjor, blöjhink är värdelöst (vill inte pressa ner fulla bajsblöjor i den, då får jag bajs på händerna), fångstrem till barnvagnen har jag redan och tandborste behöver han då inte ännu... Nappen var latex och såna gillar han inte. Så, om nån vill ha en hel box och bor i närheten av mig så får ni gärna hämta skräpet

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Smilla 79

Man kan hämta ut den efter förlossningen oxå. Nu hämtade min väninna ut den med min legitimation.

• Anonym

Det står på pappret man skriver på när man hämtar boxen att man blir betalningsskyldig om man luras (kommer inte ihåg exakt vad det stod, men det var poängen iaf). Man får visa legitimation, och de skriver upp ens personnummer.

Så i teorin kan de kolla m.h.a ditt personnummer kolla om du verkligen är gravid, och om inte så skickar de en faktura på beloppet till dig. Dvs då åker din syrra på räkningen om de kollar henne.

• Anonym (?)

Kan man alltså hämta den när man är gravid? eller när man fått?
    Jag ska ha i maj så det syns ju tydligt att jag är gravid.
    Men finns det överallt? Har inte hört talas om de:P

• cloudberry79

Gå in på pampers.se och registrera dig för boxen så kan du skriva ut en blankett, gå sedan till babyproffsen med blanketten och legitimation så får du ut din låda.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Moniqe1979

Min sambo hämtade våran och syns definitivt inte på honom att jag är gravid :-P Däremot fyller man ju i en talong med beräknat förlossningsdatum personnummer adress etc och erbjudandet gäller bara en gång per hushåll så kan ju kollas upp, står i vilkoren att "luras" man så kommer en faktura på värdet av innehållet vet ju dock inte ur de kollar det.

• Pirog

du kan skriva ut en "värdebevis" på www. babyproffsen.se. en är det bara att hämta ut. Ska också ha i Maj, hämtade min för en månad sedan. tråkiga var att blöjkupongen gick ut förra året. annars tyckte jag att det var bra grejer, lite prover och så.
    Anonym (?) skrev 2008-03-21 11:43:51 följande:

Kan man alltså hämta den när man är gravid? eller när man fått?Jag ska ha i maj så det syns ju tydligt att jag är gravid.Men finns det överallt? Har inte hört talas om de:P
  • LindaSundberg

Jag hämtade min box när jag var i tredje månaden så nej man måste inte vara i sjätte månaden, det är inget de kollar upp. Ta inte allt så allvarligt!

• Anonym (?)
    Pirog skrev 2008-03-21 11:47:43 följande:
    du kan skriva ut en "värdebevis" på www. babyproffsen.se. en är det bara att hämta ut. Ska också ha i Maj, hämtade min för en månad sedan. tråkiga var att blöjkupongen gick ut förra året. annars tyckte jag att det var bra grejer, lite prover och så.Anonym (?) skrev 2008-03-21 11:43:51 följande:
    Jaha okej, tack så mycket =)
  • Anonym (m)

Anonym (?) skrev 2008-03-21 11:43:51 följande:

Kan man alltså hämta den när man är gravid? eller när man fått?Jag ska ha i maj så det syns ju tydligt att jag är gravid.Men finns det överallt? Har inte hört talas om de:P
    Tänk på att skriva ut den på babyproffsens hemsida för där får man blöjhink det får man inte i babyland
Svar på tråden fråga om babybox från babyproffsen