• Saaaraa

Strumpbyxorna åker ner !

Jag har probelm .. haha.
    Nylonstrumpbyxor som glider ner. Hur ska man få dom att sitta på plats !? Köper jag på tok fel storlek eller vadå? Finns det nåt "bättre" märke om man säger så?

Jag ska ha på mig en relativt kort klänning och vill inte att det ska börja glida så man ser sömmar och sånt!

• Svar på tråden Strumpbyxorna åker ner !
  • små fötter

Jag har ett knep Räcka ut tungan Sätt på dig ett par trosor över strumpbyxorna också. Bombsäkert, funkar alltid

Två i min mage (v29), tre i himlen
  • Tecken

Det undrar jag också, jag har nämligen samma problem. Min man tror att det beror på för små strumpbyxor, jag tror att det beror på att de är för stora + dålig kvalite. Jag tror att man får det man betalar för.

• lisalove

små fötter skrev 2008-03-20 23:37:39 följande:

Jag har ett knep  Sätt på dig ett par trosor över strumpbyxorna också. Bombsäkert, funkar alltid
    Inte läckert, men väldigt smart
  • Tindrisliten

Ett tips som jag nyttjat många gånger som inte känns så jättesexigt är att sätta på sig ett par extra trosor utanpå strumbyxorna så halkar de inte ner lika lätt.. Brukar köpa lite större strumbyxor ibland också...Stayups är ju annars bra också...kan man (beror ju på skor) ha tunna "strumbyx"-leggings så sitter de uppe bättre också...hoppas nått funkar och att du får en trevlig fest!

• små fötter
    lisalove skrev 2008-03-20 23:38:58 följande:
    små fötter skrev 2008-03-20 23:37:39 följande: Inte läckert, men väldigt smart
    Väldigt smart, skulle jag vilja säga Om det hettar till så kan man alltid dra av sig dom översta trosorna snabbt och stoppa i väskan Oskyldig
    Två i min mage (v29), tre i himlen
  • sweran

jag har alltid kört på hm´s billiga 3 pack, o har aldrig haft ngt som helst problem med att de halkar ner... så tror att det mest handlar om att köpa rätt storlek...

iofs kan säkert kroppsformen ha en del att göra med hur strumpbyxan sitter oxå... kanske är min runda rumpa o smala midja som gör att jag kan "hänga upp" dem bra

• Saaaraa

Stayups tycker jag verkligen inte om, fast det ser så snyggt ut. Vanliga strumpbyxor vill jag ha. Det där med extra trosor var smart men man vill ju inte riskera att det ska synas IFALL en olycka händer.

• sweran

ett annat tips är ju sånna där "håll in" strumpbyxor... de är så tighta att de inte rör sig en millimeter

• Fluffguf

Jag har precis samma problem och ingenting verkar funka. De glider tom när jag har dem som långkalsonger under byxor
    Jag har provat alla storlekar och det enda som funkar är att köpa riktigt stora så att de blir för långa. Jag måste köpa minst tre storlekar för stora strumpbyxor annars är de för korta, och jag är inte ens speciellt lång.

Svar på tråden Strumpbyxorna åker ner !