• jompa

Hjälp mig hitta kryddstället.

Jag letar efter ett kryddställ som jag sett hos någon här inne men kommer ju inte ihåg vem det var.
    Det är som en platta i rostfritt med klämmor eller vad man ska kall dem som håller fast kryddburken.
    Plattan hänger man fast på väggen.
    Någon som vet ad jag menar och var jag kan få tag på en sån?

• Svar på tråden Hjälp mig hitta kryddstället.
  • krammia

Jag vet!
    Många sånna får man som företagspresenter.
    Gick också att köpa på duka och cervera tidigare.

om inteikea har så skulle jag tipsa dig att titta i andra inredningsbutiker. Kanske ellos kan ha?

• jompa
    krammia skrev 2008-03-21 07:52:26 följande:
    Jag vet! Många sånna får man som företagspresenter. Gick också att köpa på duka och cervera tidigare. om inteikea har så skulle jag tipsa dig att titta i andra inredningsbutiker. Kanske ellos kan ha?
    Nope hittar inget där. Nån annan som vet var det kan finnas?
  • Mamsis

GAH! VET ju vilket du menar.. Har för mig det ska finnas på det där stället i Sthlm som har mycket av nya designers.. Heter nåt med "Design..." Eller kanske hos "David design" de har mycket grejor =)

• Tilcha

Vi har ett sånt. Just våran är köpt på Hemköp å kommer från SantaMaria så det finns ett litet stansat SantaMaria-märke i ena hörnet å så ingick det ett antal kryddburkar.
    Men vi köpte den för kanske två år sen å då fanns den i rätt många matvarubutiker men sen dess har jag inte sett den.

Föregående inlägg kanske menar DesignTorget i Stockholm?!

• Mamsis

YES! Tack, såklart jag menar designtorget!!

• pr32

Jag har tre stycken...fick dem på jobbet från Santa maria. Men dom är värdelösa, klämmornas magnet är för svag så de orkar inte hålla kvar tunga kryddburkar.

Det är de små dagliga grejorna som gör livet så spektakulärt.
  • pr32

...kan tillägga att jag använder inte mina till kryddor, utan en till anslagstavla, en som barnen har bokstavsmagneter på och en som tårtfat.

• jompa

Tack för all hjälp tjejer.

pr32 skrev 2008-03-23 19:05:13 följande:
    Jag har tre stycken...fick dem på jobbet från Santa maria. Men dom är värdelösa, klämmornas magnet är för svag så de orkar inte hålla kvar tunga kryddburkar.
    Låter inte som något bra då för oss. Tips på nåt annat bra ställ man kan hänga på en ganska så tunn vägg för kryddorna. Så trött på att de står på bänken hela tiden.
  • pr32
    jompa skrev 2008-03-23 19:08:03 följande:
    Tack för all hjälp tjejer. Låter inte som något bra då för oss. Tips på nåt annat bra ställ man kan hänga på en ganska så tunn vägg för kryddorna. Så trött på att de står på bänken hela tiden.
    Kryddor ska ju helst förvaras mörkt, så mitt tips är helt enkelt att ha dem inne i ett skåp. Jag har dem i en kryddsnurra i ett skåp, så jag tar fram hela snurrar vid matlagning.
  • Silverkatten06

Lustigt, jag slängde mitt från Santa Maria häromdan. Fick det som reklampryl för några år sedan och det hade legat och samlat damm alldeles för länge. Synd att jag inte läste tråden tidigare, då hade du kunnat få mitt...

• Tilcha
    pr32 skrev 2008-03-23 19:05:13 följande:
    Våra kryddburkar både från SantaMaria och Kockens sitter kvar på vårat ställ.
  • jompa
    pr32 skrev 2008-03-23 19:10:33 följande:
    Kryddor ska ju helst förvaras mörkt, så mitt tips är helt enkelt att ha dem inne i ett skåp. Jag har dem i en kryddsnurra i ett skåp, så jag tar fram hela snurrar vid matlagning.
    Jo jag vet men vi har ju inget bra skåp vid spisen och jag vill kunna få fram dem snabbt.
    Tilcha skrev 2008-03-23 19:41:35 följande:
    Våra kryddburkar både från SantaMaria och Kockens sitter kvar på vårat ställ.
    Ok kanske ska försöka få tag på ett och testa i alla fall.
Svar på tråden Hjälp mig hitta kryddstället.