• smirre

kaninen slickar på sitt sår

Såg nu att min kanin slickar på ett sår han har. Vad kan jag göra åt det? Nån salva eller så som jag kan smeta på??
    Nån som vet?

• Svar på tråden kaninen slickar på sitt sår
  • 19Jonna80

Kan nog inte göra så mycket åt de.. De slickar ju bort salvan oxå.. Va sitter såret? Är de satort? De viktiga är ju att de inte blir infekterat och läker. Lite lite helosansalva kanske?

• 19Jonna80

satort... öh. stort menade jag ju

• smirre

Nja det är inte så stort. Men det är på en tumör säger dom. Den sitter som en stor knöl på frambenet. Själva såret är ju inte så stort, men risken är väl att det blir större om han fortsätter slicka på det.
    Hörde på djuraffären idag att det ska finnas nåt på apoteket som smakar äckligt, så jag försöker få tag i det.
    Får se hur det går.

• 19Jonna80

Har en bra vetirinär jag brukar kontakta... Har en del kaniner själv. I jönköping. Kanske kan ringa och höra med dom?

• 19Jonna80

Collins heter dom... Dom är jättebra!

• smirre

aha. ja tack. Så himla typiskt att det är helg. Fattar inte varför det alltid sker sånt här på helgerna?? Jaja. Försöker med det från apoteket, och ringer vetrinär på tisdag tror jag. Om det inte blir akut. Han verkar inte må dåligt. Äter, dricker, jagar katterna och hunden. Hehe. Nog mest jag själv som blir orolig. Men han är tio år så det kanske är dags snart.. Tyvärr.
    Tack för att du svarat!

• 19Jonna80

oj är kaninen 10 år oxå... Det är nog bara att ha kvar den så länge den inte har ont.
    Gör de bästa av den sista tiden kaninen har kvar..

Svar på tråden kaninen slickar på sitt sår