Hjälp! Plocka ögonbrynen
Jag har aldrig varit bra på att plocka mina ögonbryn, kan man få lite bra tips och idéer om hur jag ska göra för att få det bra och att det inte ska göra så j***a ont! Tårarna sprutar varje gång jag försöker!!
Jag har aldrig varit bra på att plocka mina ögonbryn, kan man få lite bra tips och idéer om hur jag ska göra för att få det bra och att det inte ska göra så j***a ont! Tårarna sprutar varje gång jag försöker!!
Jaaa du!
Vill du bara veta hur du ska göra för att det inte ska göra ont? Eller vill du veta hur du ska plocka för att få dom snygga??
Om öppnar upp hårsäckarna lite innan du noppar så brukar stråna ge mig sig lite lättare. Det kan du göra genom att hålla en bomullstuss som du blött med varmt vatten några minuter mot ögonbrynen. Sen tar du ett stå i taget och drar åt samma håll som strået växer.
När det gäller formen så är det ju väldigt olika vad man tycker ät snyggt, men jag tror att det blir bäst om inte ändrar sin naturliga form för mycket.
Tänk på att INTE höja på ögonbrynet när du plockar eftersom risken är att formen inte blir som du vill när du slutar höja på brynet :) Lycka till!
Ångbad innan öppnar upp porerna så stråna lossnar lättare. Har även hört folk som har isbit på innan för smärtan, fast då drar ju porerna ihop sej... Sen så gör det mindre o mindre ont för varje gång tycker jag
För att det ska bli snyggt så kom ihåg att högsta punkten på brynen ska vara precis i kanten med pupillen utemot ögonvrån. Början o slutet mäter jag med penna mot näsroten, svårt att förklara...
Båda delarna!!
När det gäller formen så vill jag inte ha supertunna, bara "välfriserade" kan man uttrycka sig så??!!
Har du ingen bild så man kan se??
Det med smärtan.. Se bara till att ta ett strå i taget och dra det SNABBT medhårs!! Då ska det inte göra så farligt ont.. Alla andra här säger att du ska värma upp men du kan även först kyla ner med KALLT vatten på bomull..
Tyvärr inte...
På mej känns det inte ett smack? Viktigt o dra i växtriktningen. Gå o fixa formen på salong så är det lätt o bara underhålla sen, mitt bästa tips. Vaxa på salong är med super gör bara ont typ en sekund sen är redan håret borta ;)
Rocketqueen har en hel del bra tips pa sin blogg> rocketqueens.blogg.se/1184776502_forma_gonbrynen.html
Plocka lite åt gången och växla mellan ögonbrynen så du ser att det blir jämt. Plocka hellre för lite än för mycket. Börja med de strån som uppenbart ska bort, sen kan du långsamt ta ett strå i taget och titta upp och backa från spegeln ofta så du ser hur det ser ut. Var försiktig med stråna i början av brynet, det är oftast där man plockar för mycket och då får de där sträcken till bryn, låt dem helst vara om du inte har väldigt buskiga bryn
Smörj in brynen med fet kräm någon minut innan du ska plocka.
jag gjorde mina på en salong.. nu när jag kände att dem itne had någon form alls längre.. de va lättare eftersom mina trårar också sprutar.. nu när jag nopprara så tar jag en handduk och har en skål med ny kokat vetten som jag doååar handduken i och lägger på sen noppar jag ..
nu när formen är fin är det bara att ta dem ståna som kommer upp
Jag tror att jag ska ta och boka tid på en salong!! Så jag får hjälp med att hitta formen!!
Tack för alla tips & råd!