• Mizz Turko

Vilken combibil/familjebil är bäst???

Vi har tänkt köpa en familje/combi bil till sommaren och har ingen aning om vad man ska tänka på och vilka märken, modeller som är bäst.

Har ni några biltips att ge?

Vi har inga barn idag, men håller på fullt med bebisverkstaden och vill hinna inköpa ny bil tills dess. Kan tilläggas att vi idag har en VW Passat 1,8 -02 modell, som alltid vill "underhållas".

Så kom med tips och idéer.

• Svar på tråden Vilken combibil/familjebil är bäst???
  • Me o Mike

Annars är ju Passaten en BRA bil! Vi har snart en passat -08. Stor och rymlig..

• Me o Mike

Ska säga att idag har vi en Nissan Primera som också är en superbra bil!!!! Och STOR!

• Lilly Ängla Mio Nore

Utan tvekan Volvo V70! Ni har en passat i dag och därmed vana vid ett stort lastutrymme. Då är det ju inte lönt att köpa en mindre bil.

• Me o Mike

Vi provkörde Volvon.. Visst är den fin och så, men JAG tycke rinte den är värd alla de pengar som den kostar!
    Fast Volvo är ju en SÄKER och bra bil.. Det vet ju alla.. Så har man nästan en halv mille att lägga på en bil så hade jag nog också kunnat tänka mig en volvo..

Lilly Ängla Mio Nore skrev 2008-03-21 11:40:09 följande:

Utan tvekan Volvo V70! Ni har en passat i dag och därmed vana vid ett stort lastutrymme. Då är det ju inte lönt att köpa en mindre bil.
  • Martin1980

Titta på nya Ford Mondeo då, samma bottenplatta som v70 men till lägre pris. Kan vara värt att fundera på.

• linedja

Jag kan rekommendera Saab 9-5 kombi. Vi har en, och vi är kanonnöjda. Nu är våran inte ny direkt, men jag skulle inte tacka nej till en...

• Jenny26

Vi var jättenöjda med vår V70N, hur bra som helst, nu har vi en ny Mercedes E200 och den är också väldigt bra fast väldigt dyr att "underhålla" om det skulle hända något.

.?:*¨¨*:?.Ebba född 070130.?:*¨¨*:?.
  • mintchocolate

Nu brukar jag själv fråga om tips, men jag vill bara slänga in en liten grej och det är att många föredrar Toyota för att det nästan aldrig blir något fel på dem!
    Vi ska (eller pojkvännen) ska själva köpa en Toyota. Just den vi ska köpa är oerhört bensinsnål också.

Fast nu frågade du ju om familjebilar, så jag ber om ursäkt ifall jag inte höll mig till ämnet.

• estrella81

Vi kollade på en volve v70 när vi köpte bil i sommras men fan, vilket litet lastutrymme det var;) va hade en peagut 307 som har ett enormt lastutrymme och ville inte byta ner oss på den fronten.
    Vi hittade Opel vectra och gud vad vi älskar den, stort lastutrymme för både barnvagn och storhandlig, och semesterresa.
    Den är stoor men mna åker som en kung i den!!!

• Mizz Turko

Jo, vi älskar ju vår VW men det är ingen combi och dessutom varje år kräver den på underhåll på minst 20 000 kr och det tycker jag inte är värt att lägga ut.

Dessutom har ju Passat modellerna en tendens att deras spindelled etc måste bytas ut för var år.

Volvo är ju definitivt en intressant och snygg bil, men jag vill helst inte lägga ut mer än 250 000 kr på en bil heller.

Så alla tips är hjärtligt välkomna, då både min gubbe och jag är urdåliga på bilar.

Svar på tråden Vilken combibil/familjebil är bäst???