• 402an

cykla till jobbet (1 mil)

funderar på att börja cykla till jobbet. det är dock 1 mil dit
    någon som cyklar så långt varje dag och tycker att de funkar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-29 11:53
    NI SOM CYKLAR SÅ LÅNGT:
    HUR MÅNGA VÄXLAR HAR ER CYKEL?

• Svar på tråden cykla till jobbet (1 mil)
  • DOLCE FAR NIENTE

Hur lång tid skulle det ta? Intressant...

• Alle

Sambon brukar cykla under den torra perioden, ca 2 mil enkel väg.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Blå Flygare

Jag har innan cyklat när det bara var 5 km, men funderar nu allvarligt på att cykla till jobbet en dag i veckan och tillbaka en dag. Har väl ca 15 km till jobbet. Så jag vill också höra erfarenheter.

• Blå Flygare

Jag har hört att denna stäcka skulle ta ca 50 min, men jag räknar på lite mer då jag inte alls är tränad. En 5 km tar väl ca 20 min.

• DOLCE FAR NIENTE

Förresten är det ngn som vet om det finns ngn sida på nätet med beskrivningar om cykelvägar. Alltså som eniros bilvägs beskrivning. Så man vet hur långt det är cykelvägen och kan räkna ut tid osv...

• hejlis

Min jobbarkomis cyklar drygt 1mil enkel väg varje dag. ( i stort sett, är det FÖR mkt snö tar hon buss + går sista biten). Tar ca 30-35min för henne. Ibland mer /mindre. Beror på väglag. Hon tycker det går bra. Jag själv cyklade också till jobbet varje dag förut, ca 6km enkel väg. Tyckte det var kanon! Då fick man motionen " på köpet"! Bra kläder är ett måste. Schyssta regnkläder som andas och verkligen håller, samt bra vantar och övedragsbyxor när det är kallt. Dubbdäck på vintern är bra!

• 402an

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-03-21 13:16:32 följande:

Hur lång tid skulle det ta? Intressant...
    34 minuter enl cykelplaneraren på internet
  • Alle
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-03-21 13:22:11 följande:
    Förresten är det ngn som vet om det finns ngn sida på nätet med beskrivningar om cykelvägar. Alltså som eniros bilvägs beskrivning. Så man vet hur långt det är cykelvägen och kan räkna ut tid osv...
    googla http://www.google.se/search?hl=sv&q=cykelkarta&meta=
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • 402an
    hejlis skrev 2008-03-21 13:22:44 följande:
    Min jobbarkomis cyklar drygt 1mil enkel väg varje dag. ( i stort sett, är det FÖR mkt snö tar hon buss + går sista biten). Tar ca 30-35min för henne. Ibland mer /mindre. Beror på väglag. Hon tycker det går bra. Jag själv cyklade också till jobbet varje dag förut, ca 6km enkel väg. Tyckte det var kanon! Då fick man motionen " på köpet"! Bra kläder är ett måste. Schyssta regnkläder som andas och verkligen håller, samt bra vantar och övedragsbyxor när det är kallt. Dubbdäck på vintern är bra!
    jo men vill ju inte vara helt svettig och äcklig när jag kommer fram :/
    hur fräsch är din jobbkompis?
Svar på tråden cykla till jobbet (1 mil)