• jackisar 1

Tecken på närmande katt förlossning

Hej !
    Min katt är gravid men vi vet inte exakt när det hände då hon ätit p-piller .
    Hon har blivit väldigt stor o äter som en häst samt har börjat kolla in platser.
    Ska tillägga att hon inte fått p-piller då vi förstog att hon var gravid.Kan även känna att det sparkar på 3 olika ställen.

• Svar på tråden Tecken på närmande katt förlossning
  • Silverkatten06

Svårt att veta exakt, men de brukar börja "boa" några dar innan. Ställ gärna fram ett par kartonger med gamla lakan/handdukar i på ett par olika ställen i huset så att hon kan välja plats...

Håll henne under uppsikt, en del katter vill gärna gömma sig när det är dags och det kan vara bra att ha koll så att ni kan reagera snabbt om ngt går fel (fast det är rätt ovanligt hos katter).

Lycka till, det är kul med en massa små kattungar i huset, men oj, vad de kan ställa till med oreda

• Forbidden

Min katt började aldrig boa som de flesta gör, hon födde på golver rakt upp och ner.
    Några dagar innan förlossning så hänge hon på mig vad jag än gjorde, och släppte mig typ inte i sikte.
    Hon fick två kullar, och båda gångerna va hon likadan. Så jag slapp hålla reda på henne, hon höll reda på mig
    Så när de va dags, ja, då fick jag vara kattmorska.

• Neko

Jo de kan boa eller så inte. Vi byggde ett bo till vår katt och hon var ofta där inne före hon fick ungarna men sedan när hon väl skulle få dem så gick hon till min underklädeslåda istället O_o

Märkte inget speciellt förrän hon började få värkar men vi hade tagit henne till veterinär och kollat med ultraljud :)

• Neko
    Forbidden skrev 2008-03-21 15:09:09 följande:
    Så när de va dags, ja, då fick jag vara kattmorska.
    [/citat]

Vad kul :) Min ville sitta i famnen och bli klappad medan hon hade värkar ända tills ungarna just skulle komma ut, då smet hon iväg :)
Svar på tråden Tecken på närmande katt förlossning