• mamma 100

kan man byta från nan till hipp direkt?

min dotter äter nu nan och så får hon nu bifidus oxå men är ändå hård i magen. någon rekommenderade att prova hipp, undra om man kan byta märke rakt av och om det är någon annan som har provat hipp innan?

• Svar på tråden kan man byta från nan till hipp direkt?
  • Jo77

Hej, jag är som du, vi använde Nan och Bifidus och vår dotter var jämt hård i magen. Sen bytte vi till Hipp, rakt av, och använde det med Bifidus i istället. Funkade jättebra, Hipp är klart bättre för magen än Nan. Och inga problem att byta rakt av, min bror som är läkare sa att det absolut inte spelar någon roll så länge barnet accepterar den nya smaken. Så vi har kört flaskor med 190 vatten, fyra skopor Hipp och två Bifidus. Inget mer magont! Hade lite problem när i skulle byta till Hipp2, där ska nog övergången vara lite mer succesiv.

• Kaldorei

Vi fick hipp ersättning av vår sons farmor, då körde vi på NAN innan. tänkte vi läre ju prova, så vi bytte rakt av å vår son har inte haft några problem, däremot tycker jag NAN e bättre iaf, smidigare att göra iordning, bättre skopa till pulvret och bättre konsistens på pulvret....

• Jo77

Jag tyckte det kändes bra att kunna ge min lilla M ekologiskt så tidigt så möjligt, men håller ifos med om att pulvret är porösare och att man skulle vilj att det fanns tetror också. MEn det får det vara värt.

• mamma 100
    Jo77 skrev 2008-03-21 15:23:20 följande:
    Jag tyckte det kändes bra att kunna ge min lilla M ekologiskt så tidigt så möjligt, men håller ifos med om att pulvret är porösare och att man skulle vilj att det fanns tetror också. MEn det får det vara värt.
    tack för svaret, då ska jag prova med hipp, så hoppas att det blir bättre.
Svar på tråden kan man byta från nan till hipp direkt?