hur lång tid till inkasso - kronofogden?
ja, som rubriken lyder, jag undrar mest hur lång tid de tar tills räkningarna kommer till inkasso och sedan vidare till kronofogde?
ja, som rubriken lyder, jag undrar mest hur lång tid de tar tills räkningarna kommer till inkasso och sedan vidare till kronofogde?
Du kan ju be om en avbetalningsplan på inkasso, då går dom aldrig till kfm!! Annars 10-14 dagar...
hur lätt är de att få en avbetalningsplan?
jag vet inte hur lång tid det tar innan det kommer till inkasso. har bara haft en skuld som hamnat hos inkasso som låg hos dem i nästan 1år men då började jag gör avbetalningar.
Inkasso är jätte medgörliga oftast. Hur stor är skulden?
Så fort du för inkassolappen så ringer du på alla och gör upp en avbetalningsplan! Ring och prata. Var inte rädd för det. Oftast kan du ringa dit du är skyldig och förklara...då kan du få betala av på 2-3 gr...innan det går till inkasso. Det värsta du kan göra är att bara vara tyst, för då lessnar dom och tror att du skiter i det. Skäms du för att prata maila eller skriv brev.
asså skulle man kunna skriva till dom hur de har blivit nu denna månad och att man kanske kan få förståelse denna månad? hehe eller är dom inte så generösa.. asså jag skulle kunna betala en hel kredit en månad och sedan nästa månad betala en hel till kredit osv..