Äkta Lasse Åberg -Tavla...
vad kan en sån vara värd?
vad kan en sån vara värd?
Oj!
Ingen aning. Det beror väl på efterfrågan (ja, jag erkänner, jag HAR sett på antikrundan). Eftersom Lasse Åbergs bilder finns i alla tänkbara former och i vääääldigt många hem så kanske inte efterfrågan på äkta tavlor är så stor? Eller kanske är det tvärtom - att eftersom jättemånga har kopiorna så finns det ett jättesug efter "den äkta varan".
Tipset är väl att gå till en konsthandlare och fråga.
Är det alltså ett handmålat original du har?
Du kan säkert få den värderad hos en konsthandlare eller auktionsbyrå.
Lite vid sidan av ämnet kanske, men en signerad affisch (ej numrerad litografi) brukar hamna runt 2500 kr.
Yes handmålade är dom..har 2 st.
På vårat jobb får vi nämligen 1 åberg tavla varje år..speciellt uppritad just för vårt företag
Wow, vad jobbar du med?
Jag kan ju ha fel, men om alla anställda får likadana bilder så är det nog litografier. "Riktiga" original görs nog bara i ett enda exemplar. Men numrerade litografier är nog värda en del dom också.
ok ja det kanske är så
jag jobbar på ett finansbolag
hmm ska nog kolla upp det här lite nogrannare
Ja, troligtvis är det en litografi du har. Kolla om den är numrerad och signerad. Det står isåfall nederst undersjälva motivet. Står det t ex 7/100 betyder det att den gjorts i 100 ex och din är den 7-e tryckta av dem. När man har tryckt 100 st förstörs mallen och man kan inte göra fler. Däför kan en litografi vara nog så värdefull. Ju mindre upplaga desto mer unik naturligtis. Signering och numrering görs för hand av konstnären själv.
Fideli!!
ja den är numrerad..jag har nr 92 av 200
Då är det litografi alltså..
då har jag lärt mig nåt nytt .-)